استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه نماز، نماد قدرت معنوی و مادی است، گفت: باارزش‌ترین چیزی که انسان را به خدا نزدیک می‌کند، نماز است.

آیت‌الله حسینی‌گرگانی: نماز، کلید تمام گنجینه‌های دنیا و آخرت است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان‌، آیت‌الله سیدمیرتقی حسینی‌گرگانی صبح امروز در نخستین همایش نماز در سپاه نینوا استان گلستان که با محوریت  «نماز، نماد قدرت و اقتدار معنوی سپاه» در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال خیر انسان را در خواندن نماز و دادن زکات دانسته است در حقیقت بعد از خداوند باری تعالی خواندن نماز از باعظمت‌ترین و پرفضیلت‌ترین رکن است.

استاد حوزه علمیه قم نماز را آرام‌بخش زندگی برشمرد و ابراز کرد: هرگاه امام علی (ع) از چیزی وحشت داشت به نماز پناه می‌برد و دو رکعت نماز می‌خواند تا به آرامش برسد و نگرانی از وجود نازنینش دور شود.

وی با گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: بسیجی یک نیروی خالص، جهادی و پابه رکاب است بسیجی همیشه در جنب و جوش انقلاب است و بی‌جهت نیست که امام راحل ما این نهاد باارزش را بنیانگذاری کردند.

حسینی‌گرگانی با اشاره به اینکه نماز میزان است، افزود: نماز معیار است نماز محک است و انسان را با خواندن نماز ارزش‌گذاری می‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نماز باعث قبولی کارها می‌شود، اظهار کرد:  نماز، بها و قیمت را برای کارهای انسان مشخص می‌کند.

وی افزود: با نیت پاک، خالص و دهان پاک نماز را بخوانید کسی که تعدی بکند، ظلم کند و رعایت حق مردم را نکند نمازش مورد مقبول خداوند متعال نیست.

حسینی‌گرگانی با بیان اینکه اگر به حقوق دیگران تعدی شود نماز قبول نمی‌شود، یادآور شد: نماز همراه زکات باارزش است اگر کسی نماز می‌خواند باید زکات را نیز بپردازد و به حقوق دیگران احترام بگذارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار