مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: دامداران دارای پروانه مرتعداری تا هشتم آذر مهلت دارند پروانه چرای دام خود را تمدید کنند.

۸ آذر؛ آخرین مهلت تمدید پروانه چرای دام

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرحیم لطفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: دامدارانی که تاکنون نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام نکردند، تا هشتم آذرماه مهلت دارند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها‌ی استان نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام کنند.

او افزود: تمدید نکردن سالانه کارت پروانه چرای دام، ابطال و سلب امکان دامداری در مرتع را به همراه دارد و در صورت  بردن دام  به مرتع، به عنوان متخلف شناسایی و از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی به مراجع قضایی (دادگستری) معرفی خواهند شد.

لطفی  گفت: در صورت عدم تمدید سالانه، پروانه چرای دام دامدار باطل و مرتع بلامعارض شناخته شده و اراضی ملی و مرتعی به سایر دامداران و یا عشایر واجد شرایط که در استان حضور دارند واگذار می‌شود.

۵ هزار و ۹۹۱ هکتار اراضی بیشه‌زار در استان گلستان وجود دارد که از نظر کیفیت به ۳ بخش خوب (درجه یک) ۳۸۱ هزار و ۳۱۷ هکتار، متوسط (درجه دوم) ۴۰۱ هزار و ۸۸۷ هکتار و فقیر (درجه سه) ۷۹ هزار و ۶۲۱ هکتار تقسیم می‎شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار