رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و مرکز گالیکش از آغاز برداشت گیاه دارویی زعفران از اراضی تحقیقاتی پردیس مینودشت این دانشگاه خبر داد.

آغاز برداشت زعفران از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از آنا از مینودشت، علیرضا گرایلی در حاشیه بازدید از مرحله برداشت زعفران مزرعه گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی پردیس مینودشت گفت: نیم هکتار از اراضی پردیس مینودشت برای کاهش وابستگی به‌ درآمدهای شهریه دانشجویی به کشت زعفران اختصاص یافته بود که برای سومین سال شاهد برداشت محصول آن هستیم.

وی با بیان اینکه مرحله کاشت زعفران مهم است، بیان کرد: سال‌های آینده برداشت این گیاه از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی مینودشت به‌صورت افزایشی انجام می‌شود؛ چراکه سال‌های مناسب برای بهره‌برداری از زمین زعفران ۵ تا ۷ سال است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس، مینودشت و مرکز گالیکش با بیان اینکه قیمت هر کیلو زعفران در بازارهای فروش ۳۰ میلیون تومان است، توضیح داد: توسعه و کاشت گیاهان دارویی مانند زعفران منبع درآمد خوبی جدا از شهریه دانشجو است.

گرایلی تبیین کرد: علاوه بر توسعه فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی، بخشی از اراضی تحقیقاتی خود را به‌کشت این نوع گیاهان اختصاص دادیم تا از این طریق بخشی از نیازهای مالی‌ دانشگاه برآورده شود.

وی، فعالیت‌های پردیس مینودشت در زمینه کشت و توسعه گیاهان دارویی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: اراضی تحقیقاتی این پردیس دانشگاهی، استعداد کاشت انواع گیاهان دارویی برای تأمین بخشی از منابع مالی دانشگاه را دارد و به دنبال توسعه آن هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار