حجت الاسلام طاهری گفت: گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به سرای نوآوری تبدیل شده و دانشگاه آزاد اسلامی در صدد است با راه اندازی این سراها زمینه را برای کارآفرینی دانشجویان توسعه دهد.

گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به سرای نوآوری تبدیل شده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ «حجت الاسلام سید علی طاهری» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال افزایش 40 رشته تحصیلی را در دانشگاه آزاد اسلامی شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان ادامه داد: امروز نگاه دانشگاه آزاد اسلامی این نیست که هر رشته ای با هر شرایطی وارد دانشگاه شود و نگاه این است که رشته ای که بتواند اشتغال ایجاد کند را در دانشگاه داشته باشیم.

حجت الاسلام طاهری افزود: برگزاری مصاحبه های علمی برای مدرسان حق التدریس در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده و صلاحیت عمومی هیئت علمی را با برگزاری این مسابقات علمی احراز خواهیم کرد.

وی گفت: برخی ساختارها در بحث آموزشی در دانشگاه احصاء شده است و امسال جذب دانشجو حدود 27 درصد در دانشگاه آزاد اسلامی رشد داشته که به منابع مالی دانشگاه کمک شایانی می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال درآمد ما از محل شهریه به 109 میلیارد تومان برسد.

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: سال 96 حدود 5 میلیارد تومان درآمد غیر شهریه ای در دانشگاه آزاد اسلامی استان داشتیم و امسال با فعالیت هایی که دنبال می کنیم پیش بینی می شود که بتوانیم درآمد غیر شهریه ای را به 15 میلیارد تومان افزایش دهیم.

وی به هزینه های دانشگاه آزاد اسلامی استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 111 میلیارد تومان هزینه دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان بود و امسال برآورد می کنیم که هزنیه های دانشگاه به 135 میلیارد تومان برسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان به ثبت 5 اختراع در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در دو سال گذشته حدود 9 کتاب چاپ و ترجمه شده است و 20 کارگاه توانمندسازی برگزار شده است.

وی افزود: 17 تفاهمنامه همکاری با دستگاه های اجرایی دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شده و همچنین در طول دو سال گذشته 18 همایش و جشنواره ملی، 20 کارگاه برگزار شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان خاطرنشان کرد: 2 هزار و 700 خدمت آزمایشگاهی در سطح استان گلستان در آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود و یکی از همکاران خوب با اداره کل استاندار به شمار می رویم.

حجت الاسلام طاهری ابراز داشت: 5 شرکت دانش بنیان در دو سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان راه اندازی شده و 4 محصول دانش بنیان نیز معرفی شده است و یک محصول از این شرکت های دانش بنیان در مرحله تجاری سازی قرار گرفته است.

وی افزود: گلخانه دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به سرای نوآوری تبدیل شده است و دانشگاه آزاد اسلامی در صدد است که با راه اندازی این سراها زمینه را برای کارآفرینی دانشجویان توسعه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گرگان یادآور شد: طرح«پایش» از سال گذشته آغاز شده و هر استاد و دانشجو که به دنبال نوشتن مقاله است باید در قالب پایش این کار را انجام دهد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار