بسیج را باید نماد خوبی‌ها، در بّدنه ملت دانست چراکه مشعل‌دار مجاهدت فی سبیل‌الله بوده و فداکارانه پا به پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده و مایه امید و عزت کشور شدند.

یادداشت| بسیج عامل اقتدار ملی و پشتوانه عظیم ملت/ پیشرفت‌های کشور مرهون تفکر بسیجی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، علی منصوری‌رضی مدیر مسوول هفته‌نامه گلستان‌مهر در یادداشتی نوشت: نام مبارک بسیج بیانگر فرهنگی به قامت تاریخ؛ از گذشت و ایثار مردانی پاک به زلالی آب اقیانوس‌ها که همیشه مُعِین ستمدیدگان بوده‌اند و هرگاه فریاد مظلومی به گوش رسید و یا ندای حق‌طلبانه‌ای در جامعه بلند شد بسیجیان میدان‌دار حق و یاور مظلومان و درهم کوبنده مستکبرین، بسان رعد در صحنه مبارزه حاضر بودند،

بسیج  عامل اقتدار ملی و پشتبانه عظیم مردمی در تحقق آرمان‌های کشور است، مصادیق عینی آن، در هشت سال جنگ تحمیلی در جایگاه دفاع از حریم کشور به‌عنوان مظهر قدرت ملت ظهور یافت.

حضور مومنانه بسیجیان در حوادث و بلاهای طبیعی به وضوح قابل درک و شایسته قدردانی و سپاسگذاری به درگاه خدای سبحان است.

تاثیرگذاری بسیج در مقابله و خنثی‌سازی فتنه‌های سیاسی اجتماعی، با هوشمندی و بصیرت ولایی، مانع تحقق اهداف شوم دشمنان انقلاب اسلامی شد و برای رسیدن به تمدن نوین جامعه اسلامی راه را هموار کرد.

شکل‌گیری بسیج در کشورهای اسلامی، علاوه بر تقویت خط مقاومت در برابر استکبار جهانی، امیدآفرین گشته و اثبات کرد که می‌توان عزت اسلامی را به جهان اسلام باز گرداند.

ارزشمندی بسیج و بسیجی را باید در کلام امامین انقلاب اسلامی جستجو کرد، اثرگذاری آن در عرصه های سازندگی و التیام‌بخشی به ناملایمات اجتماعی و پیشتازی آن در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی بیانگر سلامت آن در صراط مستقیم دارد و تاییدات امامین انقلاب در باره بسیج مؤید آن است.

امام (ره) در این خصوص می‌فرمایند: «غفلت از ایجاد ارتش ۲۰ میلیونی سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت...و در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجیم.»

تشکیل نهاد مقدس بسیج در کشور علاوه بر خدمات‌بخشی در عرصه‌های مختلف اجتماعی، مظهر پیوند امت با امام نیز هست علت اصلی توفیق بسیج در جامعه به‌دلیل التزام عملی او به اسلام و ولایت اهل بیت علیهم السلام و نایب امام زمان است.

رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای در این خصوص می‌فرماید: «بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدّس به آن نیازمند است لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر ارواحنافداه - مهدی موعود عزیز - یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.»

بسیاری از پیشرفت‌های کشور مرهون تفکر بسیجی است به دلیل اینکه:
اول اینکه توجه به سابقه تکلیف‌مداری درخشان بسیج در بستر جامعه، ضرورت بازنگری و تدوین برنامه‌های راهبردی در جهت تقویت و ترسیم ادامه راه، منطبق با گام دوم انقلاب اسلامی را می‌طلبد اهتمام به سبک زندگی قرآنی، برآیند تمامی توفیقات بسیج در گذشته بوده لذا ضرورت تدوین برنامه‌های نوین نرم‌افزاری برای تربیت قرآنی، دربسیج ، از اهمیت بالایی برخودار  است.

دوم اینکه فراهم کردن بستر خدمت برای نیروهای مخلص بسیجی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیج تنها راه حصول به نتیجه مطلوب در دولت ها برای برون رفت از مشکلات است.

سوم اینکه اهتمام جدی به هیات اندیشه‌ورز اقشار با رویکرد کرسی‌های آزاداندیشی به منظور رسیدن به الگو های پیامد محور  عامل پیش  رفت در بسیج خواهد شد.

چهارم اینکه ارزیابی و بازنگری مستمر از عملکرد گذشته و اطمینان از کارایی برنامه‌ها و ماموریت‌ها و اثربخشی میزان تحقق اهداف، بسیج را در فرایند رسیدن به اهداف کلان کمک خواهد کرد، لذا نقش و اهمیت ارزیابی عملکردها بسیار حیاتی است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار