مسئول قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه نینوا گفت: بدنبال انعقاد تفاهمنامه با اداره کل دامپزشکی ۶۰ روستای گلستان از خدمات رایگان دام پزشکی و زنبور داری بهره مند خواهند شد.

تفاهم نامه سپاه و دام پزشکی برای خدمت رسانی به ۶۰ روستای گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ کاظم نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با فرا رسیدن هفته بسیج، «قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه نینوا استان گلستان» به منظوز توسعه استان و در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری درخصوص مانع زدایی و پشتیبانی تفاهم نامه‌ای مشترکی با اداره کل دامپزشکی استان گلستان منعقد کرد.

مسئول قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه نینوا با اشاره به اینکه این تفاهم نامه در زمینه‌های گوناگونی منعقد و می‌تواند در بسیاری از بخش‌ها مشکلات هم استانی‌ها را در حوزه دام و دامپروری برطرف کند، تصریح کرد: با انعقاد این تفاهمنامه سه دهستان زرین گل، دهستان کرند و دهستان مراوه تپه که قریب به ۶۰ روستا در آن قرار گرفته اند، از خدمات این تفاهم نامه بهره مند می‌شوند.

نوروزی با اشاره به مفاد این تفاهمنامه ادامه داد: بر این اساس اداره کل دامپزشکی استان اعزام رایگان دامپزشک به دهستان‌های مذکور را برای رفع مشکلات دامپزشکی را برعهده گرفته است.

مسئول قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه نینوا گفت: با توجه به هزینه نسبتاً زیاد آزمایش عسل برای زنبور داران، تعرفه ویژه ای برای آزمایش عسل برای زنبوران اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون رایگان دام، از دیگر خدمات این تفاهمنامه است، تصریح کرد: در حال حاضر فقط در سطح دهستان زرین گل بیش از دو هزار رأس دام به صورت رایگان واکسیناسیون شده است.

نوروزی تصریح کرد: همچنین در این روستاها کلاس‌های رایگان دام داری و دامپروری علمی برای رشد و توسعه دامپروری علمی و نوین با افزایش سطح بهره وری برگزار خواهد شد.

مسئول قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه نینوا استان یادآور شد: تمامی ساکنان دهستان‌های مذکور می‌توانند با مراجعه به روحانی روستاها و یا پایگاه‌های مقاومت بسیج روستاها و اعلام درخواست دریافت خدمات، موارد فوق را دریافت کنند و امید است این اقدام ارزشمند، گام مؤثری در رونق تولید و مانع زدایی از تولید و اشتغال استان باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار