آخوند میرزاعلی گفت: همکاران کتابخانه های عمومی گلستان در وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی کرونا به صورت شبانه روز در محل کار حاضر شدند و این تهدید را تبدیل به فرصت کردند.

کتابداران گلستانی در ایام کرونا تهدید را تبدیل به فرصت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، آخوند «عبدالحی میرزاعلی» در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و هفته بسیج گفت: ویروس منحوس کرونا ضربه مهلکی به خیلی ادارات و مشاغل زده بود و به عنوان یک تهدیدی بود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان افزود: همکاران کتابخانه های عمومی استان در وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی کرونا به صورت شبانه روز در محل کار حاضر شدند و این تهدید را تبدیل به فرصت کردند.

 

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از طریق فضای مجازی به صورت شبانه روزی، تولید محتوا و نشست های کتابخوانی برگزار شد.

 

آخوند میرزاعلی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص مطالعه و فرهنگ مطالعه، گفت: معظم له همیشه تاکید دارند که انگیزه مردم را در جهت مطالعه ایجاد کرده و آنها را به کتاب و کتابخوانی دعوت کنیم.

 

وی اظهارداشت: متاسفانه الان فضای مجازی قالب شده است ولی طبق فرموده مقام معظم رهبری فضای مجازی همیشه نمی تواند جای کتاب را بگیرد، بلکه تسهیل کننده کتاب است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان با اشاره به برگزاری هر ساله جشنواره کتابخوانی رضوی ازس وی نهاد کتابخانه های عمومی، گفت: در حال حاضر از لحاظ تعداد شرکت کننده در این جشنواره در رتبه ششم قرار دارد.

 

وی افزود: در حال حاضر 74 باب کتابخانه در استان وجود دارد که 13 باب مشارکتی و 61 باب نهادی هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار