مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان گفت: مطابق با قانون بودجه امسال، ۷ هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات ساخت مسکن برای استان پیش بینی شد که تا کنون ۶ هزار و ۴۰۰ فقره آن به استان اختصاص پیدا کرده است.

ساخت ۷۴۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان گلستان/پذیرش " ضمانت زنجیره‌ای" به بانک‌ها ابلاغ شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان اظهار داشت: گلستان از جمله استان‌های حادثه‌خیز است که انواع بلایای طبیعی از سیل و زلزله گرفته تا رانش زمین، فرونشست و غیره در این استان رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه نزدیک به 100 هزار واحد مسکونی غیرمقاوم و ناایمن در روستاهای استان وجود دارد، گفت: امر نوسازی و بهسازی مسکن روستایی وابسته به مشارکت مردم است، در صورت همراهی مردم، بنیاد مسکن آمادگی دارد در یک بازه زمانی 5 ساله بخش زیادی از واحدهای مسکونی غیرمقاوم در روستاهای استان را، بهسازی و نوسازی کند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به تأکید استاندار برای جذب سریعتر اعتبارات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان آذرماه بتوانیم اعتباراتی که برای استان در نظرگرفته شده است را جذب کنیم.

وی ادامه داد: مطابق با قانون بودجه امسال، 7 هزار و 400 فقره تسهیلات ساخت مسکن برای استان پیش بینی شد که تا کنون 6 هزار و 400 فقره آن به استان اختصاص پیدا کرده است.

حسینی افزود: از این تعداد برای 5 هزار متقاضی پرونده تشکیل و اقدامات مربوط به صدور پروانه ساخت و معرفی به بانک انجام شده است اما در بخش دریافت تسهیلات حدود یکهزار و 700 نفر از متقاضیان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه فصل سرما نزدیک است و تورم در بخش مصالح ساختمانی داریم، تلاش خواهیم کرد تا در هفته‌های آینده با متقاضیانی که برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند، انعقاد قرارداد انجام شود. ضمن اینکه بازه زمانی 20 روزه برای مراجعه متقاضیان به بانک‌ها و تکمیل پرونده‌ها در نظر گرفته شده است اما برخی از متقاضیان با گذشت بیش از 20 روز هنوز به بانک مراجعه نکرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: قرار شد اگر متقاضی‌ای پس از 20 روز برای تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد به بانک مراجعه نکند، پرونده به بنیاد مسکن بازگشت داده شود تا افراد جدید جایگزین آنان شوند.

وی افزود: ضمنانت زنجیره‌ای برای وام مسکن روستایی یک تکلیف قانونی است و اگر جایی هم سلیقه‌ای اعمال می‌شود،متقاضیان به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند تا بتوانیم موضوع را پیگیری کنیم.

وی درباره افزایش مبلغ تسهیلات وام مسکن روستایی گفت: برخی متقاضیان به دلیل انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش تسهیلات بانکی برای انعقاد قرارداد بانکی اقدام نکردند. این در حالی است که بنیادمسکن کشور به شورای عالی مسکن با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، افزایش سقف وام تا 200 میلیون تومان با بازپرداخت 20 ساله و کارمزد 5 درصد پیشنهاد کرده که هنوز این موضوع ابلاغ نشده است.

حسینی بیان داشت: متقاضیان دریافت وام مسکن روستایی توجه داشته باشند اگر این پیشنهاد عملیاتی شود، همه انعقاد قراردادهایی که از ابتدای امسال انجام شده است هم شامل آن خواهد شد؛ بنابراین جای نگرانی وجود ندارد و متقاضیان با خیال راحت برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار