فرماندار کلاله گفت: باید با چاره اندیشی برای این مشکل جدی، به دغدغه های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد.

کاهش رشد جمعیت زنگ خطری است برای آینده کشور

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ محمد ابراهیمی تودرواری با بیان این مطلب تصریح کرد:  باید با چاره اندیشی برای این مشکل جدی، به دغدغه های مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد.

فرماندار کلاله که در کمیته صیانت از جمعیت شهرستان سخن می گفت؛ به آمار موالید در کلاله اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۶ میزان موالید در کلاله ۳۰۳۰ تولد بوده؛ که این آمار در سال ۱۳۹۹ به ۲۰۸۸ رسیده است.

فرماندار کلاله روند افزایشی ازدواج طی دو سال گذشته خوب و رو به افزایش اعلام کرد و گفت: باید با برپایی همایش ها در شهرستان، فعال کردن دهیاری ها، خانه های بهداشت روستایی، مراکز خدمات جامع سلامت و توجه به بهره گیری از ظرفیت کارشناسان بهداشت، پزشکان متخصص زنان و برپایی کارگاه‌های آموزش خانواده با استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و مدارس شرایط جمعیتی جامعه امروز و فردا را برای آحاد جامعه تبیین و روشنگری کرد؛ تا بر اهمیت افزایش باروری سالم زنان، بیشتر پرداخته شود.

دکتر ابراهیم فدایی مدیر بهداشت و درمان کلاله نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم چند سال اخیر وزارت بهداشت موضوع جمعیت کشور است و بر همین اساس اقدامات عملیاتی برای روند افزایشی موالید را در کلاس های آموزشی قبل و بعد از ازدواج برای جوانان داشته؛ ضمن اینکه با پوشش های مستمر و خوب در رصد سلامت مادران باردار به این مهم پرداخته است.

دکتر فدایی گفت: در سال ۱۳۹۹ تا پایان آذر تعداد مادران باردار در شهرستان ۱۳۵۰ نفر بود؛ که متاسفانه اکنون این این آمار از آغاز سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر امسال به ۱۲۴۰ رسیده و این کاهش؛  علیرغم افزایش ازدواج، خبر خوبی برای جمعیت نیست. 

مدیر بهداشت و درمان کلاله گفت: رشد جمعیت در شهرستان کلاله، متاثر از کشور روند کاهشی داشته است؛ طوری که از میزان رشد ۲/۱۸ درصد سال ۹۶، در سال ۱۳۹۹ این رقم رشد به ۱/۱۴ درصد رسیده است.

دکتر فدایی گفت: کمیته صیانت جمعیت با هدف افزایش رشد د جمعیت به حداقل ۲/۱ درصد تلاش هایی را شروع کرده است؛ اما می طلبد در فرایند کار، با بهبود شرایط اقتصادی، حمایت بیشتر و گسترده تر از مادران و... همچنین همکاری نهادهای موثر، روحانیون و ... انجام گیرد.

در ادامه خانم دکتر سمیه ضیایی فر متخصص زنان و نازایی، جلال الدین تاج پور مدیر آموزش و پرورش، فریده  حیدری (کارشناس) و دو تن از روحانیون پیرامون موضوع جلسه مطالبی را بیان داشتند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار