کارشناس مسئول فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که اعضای بدن یک بانوی این استان که دچار مرگ مغزی شده بود به چند بیمار نیازمند عضو اهدا شد.

اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در گلستان اهدا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ زهرا شرکت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چهارمین عمل اهدای عضو امسال ثبت شده در گلستان، محبوبه مازندرانی بیمار ۵۸ ساله اهل کردکوی که از بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهر معرفی شده بود، پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی بیان کرد: این اهداء کننده عضو به علت گستردگی خون‌ریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود.

کارشناس مسئول فراهم‌آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: کبد و نسوج (بافت‌ های سلولی تشکیل دهنده بدن) این بیمار مرگ مغزی به بیماران نیازمند و در نوبت انتظار اهدا شد.

شرکت یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۴ مورد مرگ مغزی در گلستان به ثبت رسیده که اعضای بدن چهار نفر آنان اهدا شد اما بقیه خانواده ها راضی به اهدای عضو بیمار خود نشدند.

شرکت تصریح کرد: تصادف، ضربه به سر و خون ریزی‌های مغزی مهمترین عوامل مرگ مغزی در گلستان است و براساس آمارهای موجود در زمینه اهدای عضو، سهم زنان و مردان به ترتیب ۳۰ و ۷۰ درصد است.

وی ادامه داد: در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای عضو، رسانه ها، سازمان‌های همسو با دانشگاه علوم پزشکی مانند هلال احمر، سمن‌ها، مجمع روحانیت و سازمان تبلیغات اسلامی بیشترین کار را می‌توانند انجام دهند تا بستر این فرهنگ سازی فراهم شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار