معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

عارف نیا با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از کرونا دو تا پنج درصد است، گفت: بیماری کووید۱۹ علاوه بر سرایت بالا، علائم بالینی شدیدی دارد.

​مرگ و میر ناشی از کرونا ۲ تا ۵ درصد است/ حدود ۶۰ درصد مبتلایان کرونا علائم بسیار شدیدی را تجربه می کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سراج الدین عارف نیا» امروز(سه شنبه 20 اسفند) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: وضعیت طوری است که می توان گفت نیروهای پزشکی و پرستاری در وضعیت جنگی قرار دارند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: متأسفانه ظرفیت اشغال بیمارستان ها در گلستان زیاد است و ایجاد بخش های جدید بیمارستانی و جذب نیرو به صورت روزانه انجام می شود و هر نقطه خالی بیمارستان های استان تخت قرار گرفته است.

 

بیمارستان صحرایی در گلستان راه اندازی می شود

وی با بیان اینکه میزان بستری بیماران مشکوک به کرونا و حاد تنفسی رو به افزایش است و میزان ترخیص بیماران کم است، افزود: برای راه اندازی بیمارستان صحرایی درخواست داده ایم.

 

عارف نیا از مردم خواست تا نکات بهداشتی و پیشگیرانه را رعایت کنند و تأکید کرد: فعلاً روند این بیماری همچنان ادامه خواهد یافت و بسیاری از افراد آلوده شدند که در دو هفته آینده به کرونا گرفتار خواهند شد.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: به نظر می رسد برخی از افراد تا زمانی که شاهد فوت عزیزان خود نشوند به هشدارهای کرونایی توجه نمی کنند، در حال حاضر هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که از ابتلا به کرونا مبرا است.

 

وی با بیان اینکه کروناویروس قابلیت مرگ و میر دارد، یادآور شد: بیماری کووید19 علاوه بر سرایت بالا، علائم بالینی شدیدی دارد و فرد مبتلا به کرونا با علائمی حاد اعم از ضعف شدید، سرفه های خشک غیرقابل تحمل، تهوع و استفراغ و درد عضلانی و سردردهای غیرقابل تحمل مواجه خواهد شد و زجر ناشی از این بیماری بی امان است.

 

عارف نیا با بیان اینکه از بین 80 درصد مبتلایان کرونا که بهبود می یابند حدود 60 درصد آنها علائم بسیار شدیدی را تجربه می کنند، خاطرنشان کرد: مرگ و میر ناشی از کرونا دو تا پنج درصد است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه بیشترین عامل انتقال کروناویروس تنفس در فاصله کمتر از یک متر و دست زدن به دهان، چشم و بینی است، یادآور شد: محیط بیمارستان ها آلوده است و به خانواده ها توصیه می کنم اگر یک نفر از اعضای خانواده به کرونا مبتلا شدند سایر اعضا از حضور در بیمارستان پرهیز کنند.

 

وی با بیان اینکه کرونا قوی ترین افراد را هم مبتلا می کند، ابراز داشت: مردم تا حد ممکن در خانه بمانند و بهداشت فردی را رعایت کنند، در صورتی که همه برای قطع زنجیره انتقال کرونا همکاری نداشته باشند ممکن است ماه ها گرفتار این ویروس باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار