حضور آژانس‌های گردشگری کشور عراق و بازدید آنها از جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و تاریخی استان گلستان در کنار نشست با فعالان بخش خصوصی استان، امیدها برای رونق گردشگری را افزایش داده است.

فصل جدید همکاری عراق و استان گلستان در زمینه گردشگری آغاز می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، نشست مشترک آژانس‌های گردشگری کشور عراق با مسئولان استان گلستان برای توسعه همکاری‌ها در زمینه گردشگری شامگاه سه‌شنبه برگزار شد.

در این جلسه که رئیس فراکسیون گردشگری مجلس عراق و برخی از مسئولان این کشور هم حضور داشتند، بر توسعه همکاری‌ها بین استان گلستان و کشور عراق در زمینه فعالیت‌های گردشگری به ویژه در حوزه سلامت، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و غیره تبادل نظر شد و همچنین برخی تفاهمنامه‌های همکاری نیز بین دو طرف به امضا رسید.

احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در این نشست اظهار داشت: در این تور مدیران آژانس‌های گردشگری کشور عراق به مدت سه روز از ظرفیت و توانمندی استان در بخش جاذبه‌های گردشگری و همچنین نمونه‌ای از تاسیسات شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌ها و غیره بازدید می‌کنند.

وی گفت: همزمان با این تور آشناسازی، نشست‌های تخصصی با حضور بخش خصوصی گردشگری استان برنامه‌ریزی شده تا بسته‌های سفر به استان گلستان برای مدیران آژانس‌های گردشگری عراق معرفی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در زمینه اقامتگاه‌های گردشگری در استان ایجاد شده، استان گلستان می‌تواند میزبان خوبی برای گردشگران خارجی از جمله عراقی‌ها باشد.

حنان نوری حنون رئیس فراکسیون گردشگری مجلس عراق هم اظهار داشت: هدف سازمان گردشگری پایدار عراق ایجاد گردشگری مستمر با مناطق هدف در راستای توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: استان گلستان نیازمند بازاریابی بسیار قوی در حوزه گردشگری در سطح بین‌المللی است و ما خرسندیم که زمینه معرفی استان را در کشور عراق فراهم سازیم.

رئیس فراکسیون گردشگری مجلس عراق ابراز امیدواری کرد حضور آژانس‌های گردشگری کشور عراق در استان گلستان در تعریف تورهای ورودی گردشگری به این استان تاثیرگذار باشد.

صائب راضی جلیل ابوغنیم رئیس انجمن هتلداران نجف اشرف هم بیان داشت: با توجه به ارتباطات بین دو کشور ایران و عراق در زمینه‌های مختلف، نیازمند گسترش ارتباطات در حوزه گردشگری هم بین دو کشور هستیم.

وی گفت: در مدت حضور در استان گلستان جاذبه‌های منحصر به فردی را دیدیم اما باید بازاریابی و معرفی این ظرفیت‌ها گسترش یابد و تمایل دارم تا جاذبه‌های این استان را در کشور عراق معرفی کنم.

رئیس انجمن هتلداران نجف اشرف افزود: توسعه گردشگری بین کشور عراق و استان گلستان فقط با ارتباط مستمر دفاتر گردشگری و همچنین تاسیسات گردشگری دو کشور محقق خواهد شد. همچنین با وجود فرودگاه بین‌المللی در مرکز استان گلستان، برقراری پرواز مستقیم از نجف به گرگان می‌تواند تسهیل کننده تبادل گردشگر و مسافر بین دو کشور باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار