مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان از برگزاری تور آشناسازی دفاتر فعال خدمات مسافرتی و گردشگری کشور عراق با جاذبه های استان خبر داد.

برگزاری تور آشناسازی آژانس‌های مسافرتی کشور عراق با جاذبه های گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: فم تور (تور آشناسازی) دفاتر فعال خدمات مسافرتی و گردشگری کشور عراق و روسای انجمن‌های حرفه‌ای و صنفی دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور در گلستان برگزار می شود. 

او افزود: در این تور آشناسازی، ۱۰ نفر از مدیران دفاتر آژانس‌های مسافرتی و گردشگری کشور عراق که جزو شرکت‌های فعال این حوزه هستند به همراه ۳۰ نفر از روسای انجمن‌های حرفه‌ای و صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور به‌منظور تبادل گردشگر بین دو منطقه و معرفی ظرفیت و پتانسیل گردشگری نگارستان ایران حضور دارند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان با اشاره به این‌که یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد استان گلستان، فصل پاییز و خزان رنگارنگ جنگل‌های هیرکانی است، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این فم تور بازدید از جشنواره پاییز هزار رنگ در جنگل النگدره گرگان و آشنایی با زیبایی‌های طبیعی استان در فصل پاییز است که از ۹ الی ۱۲ آذرماه برگزار خواهد شد.

تجری ادامه داد: برگزاری نشست‌های تخصصی روسای انجمن‌های دفاتر خدمات مسافرتی سراسر کشور به همراه مدیران دفاتر خدمات مسافرتی کشور عراق با تأسیسات گردشگری استان گلستان برای تبادل اطلاعات و افزایش تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین، بازدید از ظرفیت‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و آشنایی باقابلیت‌های استان در این حوزه‌ها از اهم برنامه‌های اجرایی در زمان برگزاری این فم تور در استان است.

او تأکید کرد: در این فم تور سعی ما بر این است تا توانمندی‌های استان ازجمله طبیعی، فرهنگی و تاریخی، صنایع‌دستی، خوراک، گردشگری کشاورزی و سایر قابلیت‌ها به دفاتر خدمات مسافرتی داخلی و خارجی معرفی شود.

تجری بابیان این‌که عراق یکی از کشور‌های هدف استان گلستان در گردشگری خارجی است، گفت: استان گلستان با توجه به برخورداری از جاذبه‌هایی در حوزه تنوع اقوام، گوناگونی اقلیم و پتانسیل‌های حوزه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری خارجی دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار