معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به بارش های پایان هفته در استان، کشت انتظاری را به کشاورزان توصیه کرد.

توصیه های جهاد کشاورزی به کشاورزان برای بهره مندی از باران آخر هفته در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به بارندگی روز‌های پایانی هفته در استان گفت: طبق اعلام اداره کل هواشناسی گلستان در روز‌های پنجشنبه و جمعه شاهد بارش باران در سطح استان هستیم.

او افزود: کشاورزانی که تاکنون اقدام به کشت کلزا و چغندرقند نکرده اند در اولین فرصت اقدام به کشت این محصولات کنند و از این بارندگی بهره ببرند.

عباسی گفت: در کلاله و مراوه تپه که بارندگی کمی داشتیم کشاورزان می‌توانند کشت انتظاری انجام دهند تا با این باران بذرهایشان سبز شود و زمان کشت را از دست ندهند.

او افزود: در بخش کشاورزی قراردادی طرحی برای کشت گندم داریم که در ۸ استان کشور از جمله گلستان به صورت پایلوت اجرا شده است، در این طرح کشاورزان برای تامین نهاده‌های مورد نیازشان به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه می‌کنند و با اخذ قرارداد و ارائه سفته کود و نهاده‌های خود را دریافت و مبلغ آن را در زمان تحویل گندم می پردازند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار