مسابقات کشوری فریزبی بخش بانوان با نام "لیگ دیسک طلایی" روز چهارشنبه با حضور جمعی از مسوولان فدراسیون ورزش‌های همگانی و شرکت بیش از ۶۰ ورزشکار از هفده استان در شهرستان گنبدکاووس آغاز شد.

مسابقات کشوری فریزبی بانوان در گنبدکاووس آغاز شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ سرپرست مسابقات فریزبی کشوری بخش بانوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسابقات با نام "لیگ دیسک طلایی" به عنوان بزرگترین رویداد ورزشی رشته فریزبی در سطح آسیا شناخته می‌شود که برای نخستین بار بخش آقایان آن به میزبانی ساری برگزار شد و شهرستان گنبدکاووس از امروز میزبان بخش بانوان است.  

سیدمحمد حسینی اظهارداشت: بیش از ۶۰ ورزشکار از ۱۷ استان کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمان، قم، هرمزگان، بوشهر، گلستان، اراک، خوزستان، تهران، سمنان، فارس، آذربایجان غربی، مازندران، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و البرز در این رقابت‌ها حضور دارند. 

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در مسابقات فریزبی بانوان کشور امروز و فردا در سه بخش دقت، مسافت و حداکثر زمان پرواز (MTA) در محل استادیوم آزادی گنبدکاووس با هم رقابت می‌کنند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی گنبدکاووس گفت: فعالیت انجمن فریزبی کشور زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی است.

مسابقات کشوری فریزبی بخش مردان با عنوان لیگ دیسک طلایی با حضور ورزشکاران ۲۰ استان هشتم آذر در ساری به کار خود پایان داد و تیم‌های خوزستان، مازندران و بوشهر به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

مسوول کمیته آموزش انجمن فریزبی جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این به ایرنا گفته بود: سابقه این رشته ورزشی نوپا در کشور به حدود ۱۰ سال می‌رسد و یکی از سبک‌های این رشته کاندید ورود به المپیک است.

بهروز اسفندیاری افزود: با توجه به اینکه المپیک مهمترین میدان رقابت‌ برای ورزشکاران رشته‌های مختلف است با کاندید شدن این رشته برای ورود به المپیک، نگاه‌ها به سمت آن معطوف شده و ایران در رشته فریزبی سرمایه گذاری کرده و هر روز به تعداد علاقمندان آن افزوده می‌شود.

به گزارش ایرنا، توجه به این ورزش نوپا که در سبک‌های مختلف "آلتیمیت، آلتیمیت ساحلی، دیسک گلف، گاتس، دبل دیسک، فری استایل(آزاد) و رویداد میدانی" با استفاده از یک وسیله بازی به نام "بشقاب‌پرنده" انجام می‌شود به تاکید کارشناسان می‌تواند باعث افزایش نشاط اجتماعی در جامعه شود.

فریزبی یا همان بشقاب‌پرنده نوعی وسیله بازی است که از یک صفحه مدور لبه‌دار به قطر ۲۰ الی ۲۵ سانتی‌متر و جرم ۱۷۰ گرم درست شده و از آن برای تفریح و ورزش رقابتی استفاده می‌شود و افراد در این ورزش سرگرم‌کننده در سبک‌های مختلف بشقاب پرنده را به آسمان پرتاب می‌کنند و آن را می‌گیرند.

به گفته کارشناسان حوزه ورزش، علاقمندان از سنین چهار سال به بالا می‌توانند در رشته فریزبی فعالیت کنند اما بیشترین تمایل به این رشته ورزشی در میان دانشجویان و دانش آموزان است که مهمترین علت آن به فراهم بودن شرایط ورزش در محیط‌های دانشگاهی و مدارس بر می‌گردد.

هم اکنون در شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، افزون بر ۹ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب ۳۸ هیات ورزشی مشغول فعالیت هستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار