دهنوی گفت: تلاش برای تحقق سیاست‌های دولت در حیطه کار، تولید و صادرات وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی بوده و این موضوع جزو اولویت‌های اصلی معاونت اقتصادی استانداری خواهد بود.

تلاش برای تحقق سیاست های دولت در حوزه تولید و صادرات

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی شرکت کشت و صنعت خاوردشت جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور دکتر سید محمد دهنوی سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان ، روز چهارشنبه مورخ 10-09-1400 در دفتر مدیر عامل  شرکت کشت و صنعت خاوردشت شهرستان علی آباد کتول برگزار شد

 در این جلسه که اعضای کارگروه، مدیران و نمایندگان بانک های مرتبط حضور داشتند، مشکلات بانکی و موانع تولیدی  شرکت مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، مسائل و مشکلات مدیران شرکت ها و فعالان اقتصادی مطرح و تصمیمات لازم برای حل آن ها اتخاذ گردید.
سید محمد دهنوی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان" در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که دردفتر مدیر عامل  شرکت کشت و صنعت خاوردشت شهرستان علی آباد کتول برگزار شد  بیان کرد :کارگروههای این ستاد با هدف حفظ کسب و کار و رونق اقتصادی کشور تشکیل جلسه می‌دهند و در این میان حفظ معیشت و اشتغال اقشار مختلف جامعه هم از مهمترین نگاه‌های اعضا در پرونده های مورد بررسی است لذا باید همه ارکان جامعه از جمله بخش خصوصی و بخش دولتی با نگاه مثبت و تعامل مشترک با رفع موانع به وجود آمده در حرکت رو به جلوی کشور نقش آفرینی کنند، چرا که با نگاه منفی، هیچ کدام از این اهداف محقق نخواهد شد.
سید محمد دهنوی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان، اظهار کرد: تلاش برای تحقق سیاست‌های دولت در حیطه کار، تولید و صادرات وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی بوده و این موضوع جزو اولویت‌های اصلی معاونت اقتصادی استانداری خواهد بود.
سید محمد دهنوی بیان کرد: ظرفیت‌هایی از قبل در اختیار ستاد تسهیل به منظور کمک به واحدهای تولیدی قرار گرفته بود. ضمن اینکه این موارد برقرار است و تفویض اختیارات جدیدی از طرف دولت به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گلستان انجام می‌شود که کمک موثری برای واحدهای تولیدی است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارگلستان عنوان کرد: عدم اجرای مصوبات ستاد تسهیل از زمانی که هیئت خبرگان بانکی شکل گرفته، به حداقل رسیده و عموما مصوبات ستاد اجرایی می شود.
دهنوی  سپس در مورد سرعت انجام مصوبات گفت: در حوزه بانکی قدری سرعت عمل پایین تر است چرا که پرداخت تسهیلات مستلزم پروسه طولانی است، اما در موضوعات مالیاتی، تامین اجتماعی و محیط زیست مصوبات مربوط به واحدهای تولیدی به سرعت اجرا می شود.
وی در پایان با اشاره به این‌که رویکردهای کارگروه تسهیل باید در جهت حمایت از تولیدکنندگان واقعی باشد، افزود: سیاست این کارگروه باید استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی باشد و از روابط خارج از چارچوب قانون پرهیز کند.
در ادامه فرماندار شهرستان علی آباد کتول دکتر مجتبی جمالی به آقای دکتر سید محمد دهنوی سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان معرفی شد
 گفت به فال نیک میگیریم که اولین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به میزبانی شهرستان علی آبادکتول در دفتر مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خاوردشت که جزء صنایع قلب شهرستان بلکه قلب صنایع استان گلستان هم می باشد در خدمت شما هستیم .
جمالی اظهار کرد: باتوجه به شرایط خاص و تعدد مشکلات موجود مردم شهرستان علی آباد کتول جهت رفع و کاهش مشکلات شرکت ها بخصوص شرکت کشت و صنعت خاوردشت  به شکل شبانه‌روز در حال تلاش هستیم. وی افزود: در حال حاضر کشورمان مشکلات متعددی در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی دارد که رئیس جمهور و هیئت دولت بدون هیچ تعللی درصدد رفع مشکلات هستند.
جمالی تصریح کرد: ماهیت برگزاری جلسات این چنینی رفع موانع و‌ شتاب تولید بوده که دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند.
جمالی در این جلسه گفت: حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران پای کار جزو برنامه‌های اصلی ما بوده و اما در کنار آن واحدهای تولیدی که تسهیلات بانکی برای شروع کار خود دریافت می‌کنند باید در سریعترین زمان ممکن نسبت به امر تولید اقدام کنند.
وی در پایان افزود : ما نیز به طور کامل وضعیت واحدهای تولیدی شهرستان علی آباد کتول را رصد می‌کنیم تا در صورت وجود هر گونه موانعی بر مسیر تولید نسبت به رفع آن اقدامات عاجلی انجام گیرد.

david, [12/1/2021 10:22 PM]
جواد عبدنصراللهی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خاوردشت علی آباد کتول در این دیدار، به بیان گزارشی از وضعیت خرید محصولات کشاورزی، واردات دانه های روغنی و همچنین تولیدات این شرکت شامل روغن خوراکی و کنجاله سویا پرداخته و در ادامه از احداث خط تولید پروتئین گیاهی سویا در این مجموعه خبر داد.
وی نیروی انسانی کارآمد، متخصص و آموزش دیده، مدیران جوان، واحد تحقیق و توسعه، آزمایشگاه مجهز، دستگاه های مدرن و سیستم توزین هوشمند موجود در خاوردشت را از نقاط قوت این شرکت برشمرد و اظهار کرد: این مجموعه در شهرستان علی آباد کتول دارای 14 هزار و 600 متر مربع انبار مسقف جهت نگهداری محصولات کشاورزی با ظرفیت 50 هزار تن، سیلو های مکانیزه با ظرفیت100 هزار تن و خشک کن با ظرفیت 2 هزار و 600 تن در روز است که از لحاظ جغرافیایی در محور مواسلاتی گرگان _ مشهد قرار گرفته و از این لحاظ توانسته مساله حمل و نقل روغن خام و کنجاله و همچنین تحویل و تخلیه دانه های روغنی را به طور ویژه ای تسهیل کند.
نصراللهی در ادامه از افزایش تولید محصولات تولیدی کارخانه خبر داد و گفت: در حال پیگیری دریافت وام از محل صندوق توسعه ملی جهت راه اندازی خط تولید پروتئین خوراکی سویا و خرید ماشین آلات و تجهیزات هستیم. همچنین طرح تولید گل و گیاه به صورت گلخانه ای در سطح 12 هکتار از اراضی شرکت خاوردشت نیز در دست  بررسی و اقدام است.
نصراللهی در پایان ، اظهار کرد: مجموعه خاوردشت، شرکتی در تراز ملی بوده و برندی ارزشمند برای شهرستان علی آباد کتول است که علاوه بر حوزه تولیدی و اقتصادی، نقش قابل توجهی نیز در زمینه اشتغالزایی و حتی مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان به عهده دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار