طرح تشدید نظارت بر بازار شب یلدا در دهه پایانی آذر آغاز می‌شود تا مردم اجناس و کالای مورد نیاز خود را گرانتر از قیمت تعیین شده خریداری نکنند.

کارگروه نظارتی بازار شب یلدا در گلستان فعال می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، نظارت بر اصناف استان گلستان با فعال شدن کارگروه نظارتی بازار شب یلدا فعال میشود گشت های نظارتی فعالیت خود را در دهه پایانی آذر برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان تشدید خواهند کرد.

معاون بازرسی اداره کل صمت گلستان از آغاز فعالیت کارگروه نظارتی یلدا به منظور مقابله با گران فروشی اصناف در دهه پایانی آذرماه خبر داد و گفت: کارگروه نظارتی ویژه شب یلدا با هدف پیشگیری از گرانفروشی در ایام منتهی به شب یلدا تشکیل جلسه داد.

علی اصغر اصغری گفت: از اتحادیه‌ها می‌خواهیم واحد‌های صنفی زیر مجموعه خود را نسبت به رعایت انصاف، درج قیمت مصرف کننده، صدور فاکتور فروش برای مشتریان و در صورت حضور بازرسان ارایه فاکتور خرید کالا اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: در حال حاضر این کارگروه به اطلاع رسانی و آگاه سازی اصناف می پردازد و  از تاریخ ۲۰ آذرماه وارد مرحله عملیاتی شده و گشت‌های مشترک بصورت دو شیفت صبح و عصر  با حضور نیرو‌های بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان، بازرسان اصناف و روسای شعب تعزیرات حکومتی در بازار انجام می‌شود.

اصغری ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم علاوه بر تخلفاتی نظیر گران فروشی اگر از فروشنده‌ای تقاضای فاکتور کردند و فروشنده از دادن فاکتور امتناع کرد حتما این موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ به ما اطلاع دهند چرا که تخلف است و قابلیت پیگیری دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار