سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت:مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره ملی ادبی شعر و داستانک نماز و معارف مهدوی تا ۱۲ بهمن اعلام شد.

۱۲ بهمن، آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره شعر و داستانک نماز

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مهدوی نیا سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: این رویداد در دو بخش شعر و داستانک و در ۲ گروه سنی زیر ۱۸ سال و بزرگسال برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۱۲ بهمن ماه برای ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره فرصت دارند.

مهدوی نیا افزود: پس از بررسی آثار ارسالی سه نفر برتر هر بخش ۲۲ بهمن امسال همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی معرفی و به آنان جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

او گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پوستر فراخوان این رویداد و چگونگی ارسال آثار به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به نشانی golestan.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

مهدوی نیا همچنین افزود: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حفظ و احیای ارزش‌های دینی،این  اداره کل با استفاده از امکانات موجود، برنامه هایی، چون برگزاری نمایشگاه پوستر در شهر‌های مختلف استان، نمایشگاه مجازی کلید بهشت با هدف ترویج نماز و کارگاه آموزشی اذان و اقامه و اجرای آن از طریق نوجوانان در مساجد  استان را در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز را اجرا کرد.

مهدوی نیا ادامه داد: برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری نماز موضوعات شیوه‌های دعوت به نماز، نماز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بخش ویژه امر به معروف و نهی از منکر در قالب کلیپ و انیمیشن، پادکست و موشن گرافی را در دست اقدام داریم که آیین اختتامیه آن دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ادامه داد: برگزاری طرح ملی شهر نماز، خانه نماز در قالب کارگاه آموزشی ویژه مادران و مربیان کودک با هدف احیای سنت دعوت کودکان به نماز در خانه و مدرسه روز‌های ۲۱ و ۲۲ آذر ماه برگزار خواهد شد.

او افزود: برگزاری جشنواره محراب عاشقی در قالب «طراحی محراب نماز و اذان گویی» که اختتامیه‌ آن اواخر آذر برگزار می‌شود و نیز برگزاری دومین جشنواره «نور چشم»  از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای ترویج فرهنگ نماز است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار