سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات تعزیرات حکومتی کشور گفت: باید بسترهای وقوع تخلف را حذف کنیم و دولت قدم‌های بلند و موثری در این زمینه برداشته و برای هماهنگی با این تحولات سازمان تعزیرات هم قدم‌های مثبت برداشته است.

گا‌م‌های ‌موثر ‌سازمان تعزیرات برای کاهش ‌تخلف در بازار/‌ نیروی ناظر در بازار افزایش می‌یابد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، محمدعلی اسفنانی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان گلستان با اشاره به اینکه برای اینکه مردم در تامین مواد اولیه به مشکل نخورند لازم است مسایل پیشگیرانه مد نظر قرار بگیرد اظهار داشت: باید بسترهای وقوع تخلف را حذف کنیم در این صورت نیاز نخواهیم داشت با افرادی که تخلف انجام می‌دهند رویکرد سلبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد : دولت قدم‌های بلند و موثری برداشته است و برای هماهنگی با این تحولات سازمان تعزیرات هم قدم‌های مثبت برداشته است.

اسفنانی تاکید کرد: لازمه این قدم‌های بلند را هماهنگی با سازمان صمت ،سازمان حمایت از مصرف کنندگان و وزارت جهاد کشاورزی بود که در جلسات که در سطح وزرا برداشته شده این هماهنگی‌ها انجام شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به اینکه ریاست تنظیم بازار به عهده معاون اول گذاشته شده است، افزود: این امر مهمی است به نحوی هماهنگ شده که مشکلی در سطح بازار بود به سرعت برطرف شود.

وی افزود: اگر بنا باشد در موضوع گرانفروشی اجازه دهیم مجموعه‌ای که کالاهای اساسی مردم را توزیع  می کند، کالا را گران کند و بفروشد، مدتی بگذرد و بر حسب گزارشات مردمی با این موضوع مواجه شویم و پرونده‌ای تشکیل دهیم، اثر مثبتی نمی گذارد. بنا داریم به گونه‌ای حضور داشته باشیم که کمتر شاهد تخلف باشیم و قبل از وقوع تخلف اقدامات لازم را انجام دهیم.

اسفنانی  گفت: رویکرد ما در تعزیرات بر این مبناست که به نحوی به عنوان نیروی ناظر در جامعه حضور داشته باشیم که هم خود سازمان‌های مرتبط با ما که کار نظارتی انجام می دهند، وظایف‌شان را به درستی انجام دهند و هم تا جایی که ممکن است از اقداماتی که به تشکیل پرونده، صدور حکم و محکومیت متخلفین منتهی می‌شود، پیشگیری شود.

 ‌در این مراسم تقی حسام به عنوان سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی گلستان منصوب و از زحمات حسین نجف‌زاده مدیر کل سابق این اداره قدردانی شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار