مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری گرگان گفت: ظرفیت‌های ویژه گرگان و استان گلستان زمینه را برای برندسازی این شهر در حوزه گردشگری فراهم می‌کند و به همین جهت ایده جشنواره پاییز هزار رنگ مطرح شد.

گرگان قابلیت تبدیل شدن به برند گردشگری را دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ آرش فولادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایده جشنواره پاییز هزار رنگ توسط مدیریت شهری گرگان، شهرداری و شورای اسلامی شهر در ادوار گذشته برنامه‌ریزی شد، اما سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.

وی به طبیعت خاص جنگل‌های گرگان در فصل پاییز اشاره کرد و افزود: گرگان جز معدود شهرهای کشور است که جنگل در محدوده شهر وجود دارد و با محیط شهری عجین شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: پارک جنگلی النگ دره و پارک جنگلی ناهار خوران کاملاً چسبیده به شهر است و به نوعی جز بافت شهری محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند در فاصله زمانی بسیار کوتاه خودشان را به فضای جنگلی برسانند.

وی با بیان اینکه شهر گرگان به دلیل موقعیت سوق‌الجیشی به اقلیم‌های متفاوت و چندگانه و کوهستان، دریا، جنگل و دشت ترکمن صحرا دسترسی دارد، تصریح کرد: تمامی این ظرفیت‌ها شرایط را برای برند سازی گرگان در حوزه گردشگری فراهم می‌کند و به همین موجب ایده جشنواره پاییز هزار رنگ مطرح و امسال ششمین دوره این جشنواره برگزار شد.

فولادیان با تاکید بر اینکه جشنواره پاییز هزار رنگ فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهر گرگان به گردشگران داخلی و خارجی است، گفت: در قالب این جشنواره تور عکاسی و فیلمبرداری با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود و هنرمندان عکاس و کارگردانان فیلم ساز می‌توانند پس از برداشت و آثار خودشان را طی یک هفته به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و این برنامه اختتامیه مجزا دارد.

وی ادامه داد: در قالب این جشنواره ما طی روزهای آینده مسابقات دوچرخه سواری کوهستان را خواهیم داشت و ۳۰ المان پاییزی نیز در پارک النگ دره نصب می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری گرگان با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در این جشنواره، خاطرنشان کرد: برگزاری فستیوال کار دستی با استفاده از مواد بازیافتی و برگ‌های پاییزی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برنامه ریزی است و معرفی تاریخ و تمدن باستانی گرگان نیز در قالب این جشنواره در دستور کار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار