مدیرعامل هلال‌احمر گلستان گفت: همکاری ۱۰ هزار نیروی داوطلب از جمله سرمایه‌های اصلی این جمعیت و عامل موثر کنترل کرونا در استان است که این مشارکت کماکان و تا زمان مهار کامل این ویروس ادامه خواهد داشت.

مشارکت داوطلبان هلال‌احمر گلستان برای مهار کرونا ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد میقانی روز یکشنبه همزمان با روز جهانی داوطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیشگامی داوطلبان در اجرای طرح های مرتبط با مهار کرونا از جمله طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون، شایسته تقدیر بوده و  امیدواریم این حضور فعال در زمانی کوتاه به رفع کامل خطر کرونا منجر شود.

وی بیان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر گلستان به جز کرونا، در دیگر حوادث و اتفاقات استان مانند ریزش معدن زمستان یورت آزادشهر ، سیل گلستان و زلزله مناطق شرقی استان در سالهای گذشته پیشقدم بودند و بدون چشمداشت و با نیت خالص به یاری همنوعان شتافتند.

مدیرعامل هلال‌احمر گلستان حضور داوطلبان را یکی از ظرفیت‌های خوب این نهاد انسان دوستانه برشمرد و گفت: داوطلبان نیروهای خط مقدم فعالیت‌ها، ماموریت‌ها و برنامه‌های جمعیت هستند.​

میقانی یادآور شد: در کنار نیروهای جوان و علاقمند به امداد و نجات که با سپری کردن دوره‌های آموزشی به عضویت داوطلبانه جمعیت هلال‌احمر در می‌آیند، پزشکان، پیراپزشکان، استادان دانشگاه، معلمان، تجار، بازرگانان، بازاریان و خیران عضو مجموعه داوطلبان هستند.

وی اظهار داشت: داوطلبان در چهار شاخه و گروه مهارت، حمایت، هدایت و مشارکت سازماندهی شدند و به تناسب توانمندی و براساس تخصص، تمکن مالی، وقت و سایر موارد در برنامه‌های هلال احمر شرکت می کنند.

میقانی به اجرای طرح کاروان‌ سلامت با مشارکت داوطلبان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: این‌طرح در راستای اهداف بشردوستانه جمعیت در مناطق محروم و کم‌برخودار و در راستای ارتقای سلامت جامعه با مشارکت پزشکان متخصص و فوق‌تخصص و پیراپزشکان با ویزیت و داروی رایگان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح بیماران‌نیازمند به طول درمان از سوی پزشکان شناسایی و معرفی می‌شوند و تا زمان بهبودی کامل از سوی خیران داوطلب مورد حمایت قرار می‌گیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار