نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس گفت: طرح ها و پروژه های نیمه تمام بسیاری در گلستان وجود دارد که برای اتمام آنها نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه هستیم.

گلستان نیازمند اعتبار ویژه برای حل مشکلات

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامعلی کوهساری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به لحاظ زیرساختی مخصوصاً در زمینه راه، به استان گلستان در گذشته کمتر توجه شده و یکی از موضوعاتی که باید در سفر دولت به گلستان مورد توجه قرار گیرد توجه به همین زیرساخت است.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی افزود: آب شرب سالم و بهداشتی و مشکل بهداشت و درمان مردم از دیگر مشکلاتی است که باید به آن نگاه جدی شود زیرا سرانه درمان در استان نسبت به سطح کشور بسیار پایین است.

کوهساری با اشاره به اینکه اقتصاد گلستان بر مبنای کشاورزی است، تصریح کرد: در حوزه کشاورزی و جاده‌های بین مزارع، برقی کردن چاه‌های کشاورزی، توجه به دامداران استان و مشکلات این صنف هم باید در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: همچنین تأمین آب شرب و کشاورزی با تکمیل سد نرماب و چهل چای، ایجاد تصفیه خانه و خطوط انتقال، اعتبار زیادی را می‌طلبد که باید مسئولان و نمایندگان پیگیر آن باشند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه استان گلستان در حوزه اقتصادی ضعف‌های بسیار زیادی را دارد که در گذشته به آن توجه نشده است، گفت: به دلیل عدم توجه به ایجاد اشتغال میانگین درآمد مردم نصف میانگین کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های خوبی در گلستان وجود دارد، نیاز است سرمایه گذاری خوبی در این استان انجام شود.

کوهساری اشاره کرد: بنیان مستضعفان در گلستان دارای زمین‌های کشاورزی و باغی بسیاری است که می‌تواند در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها که در استان‌های مختلف سرمایه گذاری انجام داده‌اند اما متأسفانه این اقدام در گلستان انجام نشده و اگر هم انجام شده بود بسیار کم است و لازم است هم برای تقویت اقتصاد گلستان و هم اشتغال جوانان این اقدامات انجام شود.

کوهساری گفت: منطقه آزاد اینچه برون می‌تواند یک نقطه قوت برای استان گلستان باشد، مشروط بر اینکه دولت نگاه مثبتی داشته باشد و اقدامات خوبی از لحاظ زیرساختی و سرمایه گذاری در این محل انجام دهد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی توجه به بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را از دیگر موضوعاتی برشمرد که باید دولت نگاه جدی در این استان داشته باشد و خاطرنشان کرد: طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری در این بخش‌ها به صورت نیمه تمام در گلستان وجود دارد که برای اتمام آن نیاز به اعتبارات ویژه است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار