معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان از برداشت چهار هزار و ۲۰۰ تن انواع زیتون از سطح باغات استان خبر داد.

۴۲۰۰ تن زیتون از باغات گلستان برداشت شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوید رضا فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: استان گلستان هشت هزار هکتار باغ زیتون (کنسروی و روغنی) و از ارقام «کرونایکی، میشن، مانزا، بلیدی، آریسونا، آرییکن، مانزالیا و ملکشاهی» دارد که تا امروز چهار هزار و ۲۰۰ تن زیتون از سطح باغات آن برداشت شده است.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان افزود: بیش از ۵۰ درصد از انواع زیتون کنسروی و روغنی از باغات استان برداشت شده و محصول زیتون نسبت به سال گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی عدم تامین نیاز سرمایی مناسب زیتون در زمستان سال گذشته، تعداد زیاد روزهای گرما، سرمای ناگهانی و زیر صفر در زمان آغاز جوانه زنی درختان زیتون در اواسط اسفند ماه و خشکسالی ناشی از عدم بارش مناسب و درجه حرارت بالا در دوره گل دهی درختان را مهم ترین عوامل کاهش عملکرد زیتون در استان بر شمرد.

فراهانی تصریح کرد: متوسط عملکرد زیتون ۵۵۰ کیلوگرم در هکتار و میزان روغن استحصالی از سطح باغات استان ۳۱۵ تن است که به قیمت دو میلیون ریال درب کارخانه خرید و فروش می شود.

وی بیان کرد: متوسط قیمت خرید میوه زیتون کنسروی امسال از کشاورز ۲۵۰ هزار ریال و زیتون روغنی ۲۰۰ هزار زیال است.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: زیتون تقریباً در تمام مناطق استان کشت می شود و محصول تولیدی آن علاوه بر تامین نیاز داخل استان به سایر استان ها هم صادر می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار