مدیر دفتر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان از صدور ۴۰۷ اخطاریه به متخلفان تخلیه فاضلاب واحد‌های صنعتی و تولیدی در رودخانه ها خبر داد.

صدور ۴۰۷ اخطاریه برای متخلفان تخلیه فاضلاب در رودخانه های گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرضا کابلی مدیر دفترمحیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان از صدور ۴۰۷ اخطاریه به تخلفات تخلیه فاضلاب واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی، کشتارگاه‌ها و سنگ شکن ها، تخلیه فضولات دامی، نخاله‌های ساختمانی و زباله‌های خانگی به حریم و بستر رودخانه‌های استان طی ۹ ماه خبر داد.

او افزود: فاضلاب‌های واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی از مهمترین منابع آلوده کننده محیط زیست است  و بار آلودگی زیادی را به همراه دارد، از این رو تاثیر سوء در کیفیت آب رودخانه می گذارد  و باعث خسارت و پیامد‌های ناگوار به رودخانه می‌شود.

کابلی ادامه داد: کارشناسان آب منطقه‌ای در بازدید دوره‌ای از منابع آلاینده با مشخص کردن نام واحد‌های آلاینده و نوع واحد‌های آلوده کننده منابع آب (فاضلاب خانگی، صنعتی، دامداری و کشاورزی و...) ضمن مشخص کردن نوع منبع آبی (رودخانه، نهر و مسیل) که فاضلاب واحد‌های آلاینده در آن تخلیه می‌شود، میزان دبی تخلیه فاضلاب در شبانه روز را اندازه گیری می‌کنند.

او گفت: با تهیه گزارش کارشناسی، اخطاریه‌های آن برای مالک واحدآلاینده ابلاغ و رونوشت اخطاریه‌ها برای دستگاه‌های اجرایی و نظارتی (محاکم قضایی، اداره محیط زیست، اداره بهداشت و..) ارسال می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار