عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس با اشاره به اینکه دانشجویان در خط مقدم مبارزه فکری با دشمن هستند، گفت: در برابر خدعه دشمن دانشجویان باید امیدآفرین و محور توسعه باشند.

نخستین رکن دانشجویی عشق به میهن است/ دانشجویان امیدآفرین و محور توسعه باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر جواد صادقی پناه در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه نماد دانشجویی قلمی است که خداوند متعال در قرآن به آن قسم یاد کرده است، اظهار کرد: امام صادق (ع) در روایتی فرموده اند که دوست ندارم جوانی از شما را جز در دو حالت دانشجو یا دانشمند بودن ببینم که این نشان از اهمیت علم اندوزی و دانش پژوهی دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبدکاووس با بیان اینکه ماجرای شهادت دانشجویان آزاده و عدالت خواه در 16 آذر سال 1332 گواه مطالبه گری و عدم سکون دانشجویان در تاریخ کشورمان دارد، افزود: سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به عنوان عامل اصلی کودتای 28 مرداد به کشور و همچنین از سرگیری روابط دیپلماتیک دوستانه با انگلستان پس از خیانتها و کارشکنی‌های متعدد دولت انگلستان در فروش نفت و استرداد اموال ایران متعاقب ملی شدن صنعت نفت توسط دولت وقت ایران باعث شد تا خون دانشجویان آزاده و عدالتخواه به جوش آید.

دانایی زیرساخت همه پیشرفت هاست

وی امیرکبیر را طلایه دار درک درست و دقیق نیاز کشور به حرکت و جهاد علمی دانست و خاطرنشان کرد: او بود که فهمید دانایی زیرساخت همه پیشرفت هاست و به همین دلیل با احداث مدرسه دارالفنون، اعزام دانشجویان ایرانی به خارج از کشور،  ایجاد امکان تعلیم و تربیت و مهارت آموزی برای آنها به سبک مدرن خدمت بزرگی را به کشور کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس با تاکید بر اینکه تربیت انسانهای شایسته و دانا می تواند محور توسعه پایدار در کشور باشد، ادامه داد: این وظیفه و رسالت بزرگ بر عهده دانشگاه و دانشگاهیان است و هر قدر در این حوزه همت بیشتری به کار گرفته شود آینده درخشان تری برای کشور قابل تصور خواهد بود.

صادقی پناه دانشجویان ایرانی را در طی سالهای متمادی جریان ساز و تاثیرگذار درمعادلات و تحولات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در کشور دانست و گفت: یکی از اقدامات شاخص جریان دانشجویی در مبارزات با طاغوت در زمان سفر محمدرضا پهلوی به آمریکا در سال 1356 رخ داد که دانشجویان ایرانی شاغل در آمریکا در مقابل کاخ سفید به اقامه نماز پرداختند و پلیس آمریکا مجبور به استفاده از گاز اشک آور جهت متفرق سازی دانشجویان شد تا رسانه ها اینگونه تیتر بزنند که «دانشجویان ایرانی اشک شاه را درآوردند».

تقدیم 3000 شهید دانشجو تبلور عشق دانشجویان به انقلاب است

وی با بیان اینکه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نقطه عطف دیگری در فعالیت های دانشجویی کشور به شما می رود، اضافه کرد: این ماجرا که به انقلاب دوم و کشف و خنثی سازی توطئه های بزرگی علیه ملت ایران منجر شد بارها و بارها در کلام امامین انقلاب به عنوان یک اقدام شاخص دانشجویان در تاریخ کشور مطرح شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گنبدکاووس با اشاره به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معطم انقلاب خطاب به جوانان، تاکید کرد: اولین رکنی که یک دانشجو می‌تواند ابراز کند، عشق و تعصبش به میهنش است و تبلور این عشق و تعصب را می توان در دوران درخشان دفاع مقدس و نقش آفرینی دانشجویان با تقدیم بیش از 3 هزار شهید به روشنی مشاهده کرد.

صادقی پناه با تاکید بر اینکه امروز در جنگ اقتصادی دشمن با نظام، انقلاب، مردم و کشورمان، تلاش دشمن القای ناامیدی و ناکارآمدی به نسل جوان است، خاطرنشان کرد: دانشجویان خط مقدم فکری و عملی با دشمن و این توطئه بزرگ آنها هستند که باید با امیدواری و درک درست شرایط و اقتضائات امروز کشور به عنوان افسران جنگ نرم ایفای نقش کرده و خود را عامل و هادی حرکت ماشین توسعه کشور کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار