رئیس دانشگاه گنبدکاووس:

رئیس دانشگاه گنبدکاووس با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد از دانشجویان این دانشگاه‌ها در خوابگاه‌ها سکوت دارند، گفت: یک هزار دانشجو در حال حاضر در خوابگاه‌های این دانشگاه ساکن شده‌اند.

۱۰۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه گنبدکاووس سکونت دارند

به گزارش گلستان ۲۴؛ پس از بروز مشکلاتی در حوزه ترافیک و رفت و آمد خودرها و دانشجویان از خیابان مجاور و مقابل دانشگاه گنبدکاووس، جلسه‌ای در حاشیه کمیسیون دانشجویی برای بررسی و ارزیابی وضعیت این دانشگاه و به طور کلی رصد فعالیت‌های دانشگاه با حضور مسوولان این دانشگاه و معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها ارزشمندترین ظرفیت‌های انقلاب در حوزه‌های مختلف هستند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها امروزه نقش کلیدی در پرورش و تربیت کادر مجرب برای نظام و ایجاد خلاقیت برای رفع مشکلات جامعه ایفا می‌کنند.

فرهاد شیبک با بیان اینکه دانشگاه‌ها در عصر جدید باید دانشگاه‌هایی کارآفرین و پویا باشند، افزود: شهرستان گنبدکاووس با دارا بودن ۹ واحد دانشگاهی باید امروز به یکی از قطب‌های کارآفرینی و اشتغالزایی در سطح استان گلستان تبدیل شود که به نظر می‌رسد در این زمینه آن گونه که باید و شاید عمل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه تعداد دانشجویان شهرستان گنبدکاووس در سال‌های اخیر همواره بین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر بوده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل ارتباط ضعیف جامعه دانشگاهی با بدنه جامعه و حتی دستگاه‌های دولتی و اجرایی نتوانسته‌ایم از ظرفیت عظیم دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف کشور به صورت کامل استفاده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری گنبدکاووس با اشاره به تعداد بالغ بر ۲۰۰ نفره اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های این شهرستان، تاکید کرد: امروز باید از ظرفیت عظیم و فوق‌العاده این عزیزان در راستای ایده‌پردازی و طراحی راه حل برای رفع مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بهره ببریم.

شیبک با انتقاد از رشد کاریکاتوری برخی دانشگاه‌ها و عدم توجه به ابعاد وجودی مختلف و متعدد دانشجویان، اضافه کرد: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا در همه ابعاد رشد کرده و دانشجویان را نیز به همین شکل با رشد و ترقی همراه کنند.

وی با تاکید بر اینکه مراسمات ۱۶ آذر امسال که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب واقع شده است باید پرشورتر از هر سال برگزار شود، ادامه داد: این مراسمات باید نشان دهنده رشد و پویایی دانشگاه تراز انقلاب باشد.

رئیس دانشگاه دولتی گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار نفر از دانشجویان این دانشگاه در خوابگاه‌ها ساکن هستند، اظهار کرد: ۶۰۴ نفر از دانشجویان دختر و ۳۹۰ نفر نیز دانشجوی پسر در خوابگاه‌های ما ساکن شده‌اند که با وجود تعمیر و تجهیز در تابستان سال جاری با مقدار کمی از محدودیت‌ها روبه‌رو شده‌ایم.

طهماسبی از انجام مکاتبات با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای تزریق بودجه خبر داد و گفت: در صورت تزریق بودجه دو اولویت اساسی را در دانشگاه تعریف کرده‌ایم که ابتدا تکمیل ساخت خوابگاه و سپس سلف سرویس دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه بودجه این دانشگاه دولتی است و قیمت ارزاق نیز به مراتب نسبت به ابتدای سال و فصل تابستان افزایش یافته است، افزود: به لطف خدا تا به امروز تمامی ارزاق با وجود افزایش قیمت و کمبود تهیه شده و امیدواریم تا انتهای سال و بهبود شرایط اقتصادی این امر تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه دولتی گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در خیابان مجاور این دانشگاه گره ترافیکی شدیدی وجود دارد که تا کنون مشکلات بسیاری را برای ما و ساکنان مجاور دانشگاه به وجود آورده است، ادامه داد: متاسفانه وجود پمپ بنزین، ورودی روستا، جاده بین‌المللی، خیابان ورودی سوارکاری و مسیر استادیوم ورزشی به صورت همزمان در کنار هم موجب گره ترافیکی شدیدی شده است.

طهماسبی با بیان اینکه در این خیابان تابلو هشدار دهنده، نور و روشنایی، و سرعت‌گیر مناسب وجود ندارد، تصریح کرد: ما با تغییر مکان درب خوابگاه و طراحی ورودی جدید برای دانشگاه و ایجاد روشنایی نسبی، بخشی از مشکلات را حل کردیم، اما مکاتبات ما با راه و شهرسازی متاسفانه نتیجه خاصی را نداشته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه بعد از وقوع حادثه ترافیکی در خیابان مجاور این دانشگاه شورای ترافیک بازدید از محل داشته‌اند، اضافه کرد: خط کشی جاده و چراغ چشمک زن در حال نصب در این مکان است و درخواست جدی ما افزایش ایمنی در این مسیر است.

فخیره با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار پرس غذا در هر روز برای دانشجویان سرو می‌شود، گفت: با توجه به بالا رفتن قیمت‌ها و فشار مالی به دانشگاه منتظر متمم بودجه هستیم تا بتوانیم با مشکلات ناشی از این فشار مالی فائق ببینیم.

وی با بیان اینکه موضوع کیف‌قاپی در مقابل دانشگاه نیز یکی از مسائلی است که دانشجویان و مسوولان دانشگاه خواستار بررسی آن توسط مسوولان هستند، خاطرنشان کرد: در حوزه گسترش خدمات در خوابگاه‌ها پیشنهاد ما ورود بخش خصوصی و ایجاد پانسیون دانشجویی و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه است.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار