حجت الاسلام کشیری با بیان اینکه بهترین مکان برای ترویج فرهنگ قرآنی مسجد است، گفت: با استفاده از ترویج قرآن و مساجد می‌توان بهترین نیروهای انقلابی را تربیت کرد.

مسجد بهترین مکان برای ترویج فرهنگ قرآنی است

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «رضا کشیری» همزمان با برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مسابقات قرآنی همراه با اهدای جوایز خوب توسط امام جماعت مساجد و قاری خوب قرآن می‌تواند در تربیت نسل نوجوان و جوان اثرات مطلوبی را داشته باشد.

 

امام جمعه مینودشت با بیان اینکه بهترین مکان برای ترویج فرهنگ قرآنی مسجد است، افزود: با استفاده از ترویج قرآن و مساجد می‌توان بهترین نیروهای انقلابی را تربیت کرد.

 

وی ادامه داد: ترویج قرآن به خصوص در مساجد برای تمام اقشار به ویژه جوانان بسیار مهم و راه‌گشا است.

 

حجت الاسلام کشیری با اشاره به نقش مساجد در برطرف کردن مهجوریت قرآن، گفت: با دایر کردن مسابقات قرآنی مانند قرائت، ترتیل، محافل انس با قرآن و دعوت از قراء معروف، اطلاعات قرآنی، تجوید، روانخوانی و برگزاری تواشیح در گروه های سنی نوجوانان و جوانان و اهدای جوایز نفیس در مساجد می توان قرآن را از مهجوریت خارج کرد.

 

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآنی در سطح مساجد همراه با جوایزی از جمله اردوهای زیارتی به مشهدمقدس یا قم برای شرکت‌کنندگان و به ویژه جوانان و همچنین اهدای جوایز نفیس در تربیت انسانی ولایت‌مدار بسیار موثر است، زیرا  مساجد محل بروز استعدادهای جوانان و نوجوانان و همچنین سایر علاقه‌مندان می باشد و از طرفی رسول خدا(ص) قرآن و عترت را پناهگاه امت اسلام دانستند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار