معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه پرستاران دارای قرارداد۸۹ روزه که در زمان شیوع کرونا داوطلبانه ارائه خدمت کردند، گفت: تصور نمی‌کنیم در استان پرستار بیکار داشته باشیم.

تصور نمی‌کنیم پرستار بیکاری در استان داشته باشیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان ، محمدمهدی زرگران ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان 26 بیمارستان دولتی، خصوصی، تأمین اجتماعی و یک بیمارستان متعلق به ارتش وجود دارد که در آنها حدود 3 هزار و 900 پرستار مشغول کار هستند.

وی گفت: البته این آمار پیش از شیوع کرونا حدود یکهزار و 800 نفر بود که در پی شیوع کرونا همه پرستاران استان را فراخوان کردیم و 2 هزار و 100 پرستار به کادر پرستاری استان اضافه شدند و به عبارت دیگر تصور نمی‌کنیم پرستار بیکاری در استان داشته باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه سرانه تخت‌های بیمارستانی در استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: کمبودهایی در این بخش داریم که امیدواریم هرچه زودتر و با ساخت و تکمیل پروژه‌های بیمارستانی جدید، بخشی از این مشکل برطرف شود. اما در زمینه سرانه پرستار با جذب افراد جدید، خوشبختانه وضعیت ما نسبت به شاخص کشوری کمی بهتر است.

وی با بیان اینکه با شیوع کرونا زحمت و سختی کار پرستاران بیشتر شده است، اذعان داشت: هر خدمتی که به کادر درمان به ویژه پرستاران ارائه دهیم نمی‌توانیم زحمات و تلاش‌های آنان را جبران کنیم با این حال همواره سعی کرده‌ایم حداقل‌ خدمات را به این قشر ارائه دهیم.

زرگران ادامه داد: پرستارانی که در زمان شیوع کرونا در قالب قراردادهای 89 روزه یا همان 100 ساعته جذب شدند، با تبدیل وضعیت آنان موافقت شده و آزمونی هم در همین راستا برگزار شده است.

وی بیان داشت: قانون دیگری هم در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که تبدیل وضعیت نیروهایی که جزو خانواده‌های ایثارگر بودند در دستور کار قرار گرفت و در استان 600 نفر تبدیل وضعیت شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: استفاده از توانمندی پرستاران مجرب و متعهد را در سمت‌های مدیریتی در دستور کار قرار دادیم و با اینکه در پست‌های مدیریتی فقط از پزشکان استفاده می‌شد اما امروز برخی پرستاران ما رئیس بیمارستان هستند.

وی در ادامه به ساخت و تکمیل چند پروژه بیمارستانی از جمله بیمارستان فوق تخصصی اطفال گرگان ( جایگزین بیمارستان طالقانی) اشاره کرد و گفت: کلنگ این بیمارستان 200 تختخوابی هفته گذشته به زمین زده شد و قرار است در مدت سه سال آینده ساخته و جایگزین بیمارستان طالقانی باشد.

زرگران افزود: همچنین مجوز ساخت یک بیمارستان دیگر در استان گرفته شده و یک بیمارستان هم در گنبدکاووس در دست ساخت قرار دارد. علاوه بر پروژه ساخت بیمارستان گالیکش هم فعال است و مجوز افزایش تخت برای بیمارستان‌های رامیان و بندرترکمن هم گرفته شده است.

وی اظهار داشت: با افزایش تخت‌های بیمارستانی در استان شرایط برای خدمات رسانی بهتر به مردم فراهم خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار