کارگاه آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی ۱۷ شهر شرق گلستان به همراه معاونین هماهنگی امور عمرانی فرمانداران و دبیران هیات تطبیق مصوبات شوراهای هفت شهرستان این خطه روز پنجشنبه در گنبدکاووس برگزار شد.

کارگاه آموزشی شوراهای ۱۷ شهر گلستان در گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، در این کارگاه آموزشی که امروز باعنوان "فرایند چگونگی تنظیم مصوبات ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵" در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: این کارگاه، دومین دوره آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی ۱۷ شهر شرق استان است.

طیبه خلیلی، آشنایی بیشتر اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گلستان با قوانین و شرح وظایف و ارتقای آگاهی آنها در تصویب مصوبات را از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی برشمرد و افزود: نخستین دوره آموزشی قبل از شروع به کار اعضای شوراهای اسلامی شهرها با موضوع "آشنایی با آیین‌نامه اجرایی انتخاب شهرداران و تشکیل هیات رییسه"، در پنج نقطه استان برگزار شد. 

وی از استمرار کارگاه‌های آموزشی ویژه اعضای شورای اسلامی شهرهای گلستان در طول سال خبر داد و اضافه کرد: اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در نظر دارد روزهای پنجشنبه هر هفته یک مبحث آموزشی برای اعضای این پالمان مردمی و محلی برگزار کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: شوراهای شهری این استان در تنظیم و تصویب مصوبات مطابق وظایف و اختیارات و تطبیق مصوبات با قوانین جزو شوراهای برتر کشور هستند.

به گفته وی مشابه این کارگاه آموزشی پنجشنبه هفته آینده برای اعضای ۱۷ شهر واقع در مرکز و غرب استان گلستان به میزبانی شهرداری گرگان برگزار خواهد شد.

همچنین فرماندار ویژه گنبدکاووس قبل از شروع کارگاه آموزشی با قدردانی از اعضای شوراهای اسلامی دوره پنجم به جهت همراهی با ستاد مقابله با کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه (ضد عفونی معابر و اماکن عمومی)، از شوراهای دوره ششم خواست تا از همه ظرفیت‌های قانونی برای رفع دغدغه‌های مردم درحوزه مدیریت شهری استفاده کنند.

عبدالقدیر کریمی با مثبت دانستن برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه اعضای شوراهای اسلامی، گفت: این دوره‌ها در تصویب مصوبات قانونی، پیشبرد امور، رفع دغدغه‌های مردم و خدمت بهتر به آنها و توسعه شهرها بسیار موثر است که باید متولیان، این کارگاه‌ها را در طول سال و به صورت مستمر برگزار نمایند.

شهردار گنبدکاووس در ابتدای این کارگاه آموزشی گفت: آشنایی با قوانین و تدبیر و تعامل با ادارات و نهادهای حوزه مدیریت شهری از مهمترین عوامل در موفقیت شوراهای شهر است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا هر چه تسلط بر قوانین بیشتر باشد، موفقیت‌ها و امور بهتر پیش می‌رود.

سیدعلی اصغر موسوی با اشاره به فعالیت ۶ دوره شوراهای اسلامی شهرها، افزود: به سبب تعدد ادارات خدمات رسان درحوزه مدیریت شهری و اینکه بیشتر تصمیمات چنین دستگاه‌هایی بدون توجه به مسائل و وضعیت عمومی و جغرافیایی شهرهای محلی، صرفا در مرکز استان یا کشور اتخاذ می‌شود، کارآیی لازم را ندارد.

وی با تاکید بر ضرورت تحقق و حرکت به سمت مدیریت واحد شهری، اضافه کرد: با وجود چند دوره تلاش برای تحقق این مهم اما همچنان برای توسعه شهری و مباحث قانونی آن گام‌های موثری برداشته نمی‌شود.

به گزارش ایرنا، در این کارگاه آموزشی "سیدحسین حسینی" معاون اداره کل شوراهای وزارت کشور در ارتباط ویدئو کنفرانسی درخصوص سرفصل آموزشی این دوره مطالب مورد نظر را ارائه کرد و گفت: ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها موتور محرکه مدیریت شهری است که آشنایی با آن کمک زیادی در اتخاذ تصمیمات قانونی و توسعه شهری خواهد کرد.

نیمی از جمعیت ۱.۹ میلیون نفری استان گلستان در هفت شهرستان "گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه" واقع در نواحی شرقی آن سکونت دارند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار