دستگیری و آغاز بررسی پرونده نزاع مسلحانه در علی‌آبادکتول چند روز پس از بروز این درگیری علاوه بر بازگشت آرامش به جامعه، اخطار جدی برای برهم زنندگان نظم و آرامش جامعه داشت و رضایت ساکنان استان گلستان را به همراه آورد.

دستگیری عاملان نزاع مسلحانه در علی‌آباد و دیگر اخبار هفته گذشته گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، اواخر هفته گذشته کلیپی در شبکه های مجازی دست به دست شد که در آن تعدادی از اهالی شرور در علی آباد در یک نزاع خیابانی دست به اسلحه بردند.

به گفته پلیس ۱۲ نفر در این درگیری مسلحانه آرامش بخشی از شهر را برهم زدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گلستان در این خصوص گفت : به دنبال وقوع یک نزاع و درگیری دسته جمعی در یکی از شهرهای استان بلافاصله ماموران انتظامی به بررسی موضوع پرداختند.

سرهنگ علیرضا نصیری اظهار داشت: با حضور ماموران در صحنه مشخص شد تعدادی از افراد سابقه‌دار و معلوم‌الحال بر سر اختلافات شخصی با سلاح سرد و گرم با یکدیگر درگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: با حضور به موقع و اشراف اطلاعاتی پلیس تاکنون ۶ نفر از عوامل این درگیری که سابقه‌دار بودند دستگیر شدند. 

نصیری با تاکید بر این که امنیت مردم خط قرمز پلیس است، تصریح کرد: با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه به شدت و برابر قانون برخورد خواهد شد.

 دادگستری گلستان پس از دستگیری تعدادی از این متخلفان رسیدگی به تخلفات آنها را آغاز کرد.

**

کاهش ۱۰۰ نفر از بیماران بستری کرونایی، تحویل ۴۴ خانه نوسازی شده در مناطق زلزله زده رامیان و سفر استاندار به علی آباد کتول از دیگر رخدادهای خبری گلستان در هفته گذشته بود.

 یکی از اخبار مسرت بخش هفته گذشته گلستان، کاهش حدود ۱۰۰ نفری بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان بود که به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی، تعداد این بیماران به ۱۰۹ نفر رسید.

 عبدالرضا فاضل روند کاهش بستری‌ها را امیدبخش دانست، گفت: با توجه به خطر جهش‌های جدید کرونا به ویژه سویه جدید اُمیکرون، لازم است مردم همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را جدی بگیرند و اگر تا به حال واکسن نزده اند زودتر اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۲ درصد جمعیت بالای ۱۲سال استان ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند.

**

 همزمان با حضور پرندگان آبزی در زیستگاه های گلستان تعداد پرندگان مصدومی که به محیط بانان تحویل داده می‌شود، روز به روز افزایش می یابد که درآخرین نوبت یکی از اهالی بندرترکمن یک پلیکان مصدوم را به محیط‌بانان تحویل داد.

**

ساخت  مرکز نگهداری معتادان متجاهر در گلستان با کمک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از جمله خبرهایی که حجت الاسلام سلیمانی‌فرد مدیرکل اوقاف گلستان به آن اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: برای اجرای این طرح که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه از سوی اوقاف پیگیری می شود، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی گفت: این طرح پس از آماده سازی توسط این اداره کل، برای ارایه خدمات به متعادان متجاهر در اختیار بهزیستی قرار می گیرد.

**

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی از تکمیل و ساخت ۴۴ واحد مسکونی زلزله‌زدگان رامیان در شرق گلستان خبر داد و گفت این بنیاد ۱۰۰ میلیارد ریال برای این بخش اختصاص داده است.

 محمدحسین استادآقا در مراسم تحویل این واحدهای مسکونی گفت: به دلیل وجود مشکلات مختلف از جمله سخت گذر بودن منطقه زلزله‌زده و بالا رفتن هزینه‌های ساخت مسکن که بر سر راه تکمیل واحدهای در دست ساخت بود، بنیاد کرامت رضوی به این پروژه ورود کرد و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این واحدها اختصاص داد که تاکنون ۴۴ واحد تحویل خسارت دیدگان شد.

**

 در جلسات شورای شهر گرگان اعضای دوره ششم پارلمان شهری بار دیگر گستره اختیارات شهردار گرگان را افزایش دادند. 

لایحه تفویض اختیار تا سقف ۷۰۰ میلیارد ریالی برای خرید میله‌گرد و آهن‌آلات مورد نیاز شهربازی مدرن گرگان و تا سقف ۳۰۰ میلیارد ریال برای خرید قیر مورد نیاز نهضت آسفالت محلات در شورای شهر گرگان تصویب شد.

**

استاندار گلستان در ادامه سفرهای خود این بار به علی آباد کتول رفت و پس از دیدار با خانواده شهدا و ایثار گران  پای حرف دل اهالی این شهر رفت و در میز خدمت حضور یافت .

علی‌محمد زنگانه در ادامه بازارچه صنایع دستی این شهرستان را افتتاح کرد و از این طریق ۳۲ نفر از اهالی این شهر دارای شغل پایدار شدند.

  استاندار گلستان همچنین از کارخانه رسیندگی این شهر دیدن کرد و از نزدیک در جریان مشکلات مدیران و کارگران این مجتمع قرار گرفت .

زنگانه گفت : با توجه به برنامه گلستان برای احیای کشت پنبه، احداث کارخانه ریسندگی ماهوت شمال با سرعت در حال انجام است و تا خرداد سال آینده راه اندازی خواهد شد.

زنگانه گفت : گلستان عقب ماندگی زیادی در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد که تقویت این بخش جزو برنامه های اصلی جهاد پیشرفت است.

**

یکی از اخبارهفته گذشته به برخورد قاطع دستگاه قضایی با یکی از سازندگان بنای غیر مجاز در روستای زیارت گرگان بود .

فردی که به صورت غیر مجاز در حال ساخت هتل پنج طبقه در روستای گردشگری زیارت گرگان بود به مرجع قضایی احضار و حکم توقف فعالیت های عمرانی این پروژه صادر شد.

اسپانلو دادستان گرگان گفت: با وجود اینکه ۶ ماه قبل اخطار اولیه از سوی  جهاد کشاورزی برای توقف فعالیت عمرانی صادر شد اما مالک بدون توجه به کار خود ادامه داد.

وی افزود: مالک این بنا به اتهام تغییر کاربری اراضی زراعی احضار و یا صدور قرار وثیقه ای به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال راهی زندان شد.

**

 با وجود اینکه تهیه و واگذاری شبرنگ و گردن آویز برای شترهای سرگردان گلستان از چند هفته قبل آغاز شده اما با توجه به سرعت کند این فعالیت، شنیدن خبر تصادف خودرو با شترهای عبوری در جاده های شمالی گلستان تعجب برانگیز نیست .

در آخرین نمونه از این حوادث پنجشنبه بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با یک شتر در کیلومتر پنج اینچه برون به گنبد، چهار سرنشین این خودرو مصدوم شدند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار