رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس از صدور 18 سند جدید برای موقوفات و اماکن مذهبی این شهرستان با همکاری بنیاد مسکن و اداره ثبت اسناد خبر داد.

۱۸ سند جدید برای موقوفات و اماکن مذهبی گنبدکاووس/ به دنبال سنددار کردن همه موقوفات هستیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ صالح محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس پیگیری سنددار کردن موقوفات و اماکن مذهبی است، اظهار کرد: بسیاری از این اماکن سالهاست فاقد سند بوده و بعضا نیز به همین دلیل با برخی از مشکلات حقوقی رو به رو می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای حضور در مسند مدیریت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با توصیه مدیرکل محترم اوقاف و امور خیریه استان گلستان برای سنددار کردن موقوفات و اماکن مذهبی گنبدکاووس تلاش کردم، افزود: خداوند متعال شاکریم که با همکاری و دلسوزی همکارانم در واحد حقوقی اداره شهرستان و اداره کل استانی در این مسیر توفیقات بزرگی را کسب کرده‌ایم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه در ماه‌های اخیر موفق به اخذ سند مالکیت برای 18 موقوفات و اماکن مذهبی شهرستان شده‌ایم، خاطرنشان کرد: این اتفاق مثبت و مهم با همکاری و تعامل اداره ثبت اسناد و بنیاد مسکن گنبدکاووس محقق شد.

محبی با تقدیر از تعامل سازنده روسای اداره ثبت اسناد و بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس، اضافه کرد: تلاش ما این است که تا در فرصت‌های پیش‌رو با تمام توان برای سنددار کردن کلیه موقوفات و اماکن مذهبی فاقد سند مالکیت اقدام کنیم.

وی بر لزوم همکاری مردم، هیئت امنا، معتمدین و ریش سفیدان محلات، شهرها و روستاها برای شناسایی موقوفات جدید تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم ضمن شناسایی و ثبت موقوفات جدید فرهنگ وقف را به عنوان یک فرهنگ فراگیر در سطح کشور در تمامی اقشار و گروه‌های جامعه تبدیل شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار