فرماندار کلاله گفت:تاکنون ۲۲ خباز روستایی نسبت به دریافت تسهیلات کم بهره برای دوگانه سوز شدن اقدام کردند.

اقدام ۲۲ خبازی برای دوگانه سوز شدن در کلاله

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ابراهیمی تودرواری فرماندار کلاله در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان شهرستان گفت: تاکنون ۲۲ خباز روستایی نسبت به دریافت تسهیلات کم بهره برای دوگانه سوز شدن اقدام کردند.

او گفت:از مجموع ۲۰۰ خبازی در سطح شهرستان ۱۰ درصد آنان دوگانه سوز هستند که می‌طلبد سایر واحد‌های صنفی هم نسبت به این موضوع اقدام کنند.

فرماندار کلاله گفت: طی ۸ ماه گذشته بازرسان آرد و نان، ۷۶۱ مورد بازدید انجام دادند که منجر به تشکیل ۳۸ پرونده تخلف با مبلغ ۹۱ میلیون ریال شد.

در راستای آمادگی لازم در هنگام بروز بحران‌های احتمالی و برای استفاده از سوخت جایگزین در نانوایی ها، براساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان مقرر شد برای دوگانه سوز کردن نانوایی‌های روستایی، تسهیلات ارزان قیمت به خبازان پرداخت شود.

این اقدام در پی پیشنهاد اداره کل مدیریت بحران استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است و با توجه به برآورد هزینه به هر خبازی فعال در مناطق روستایی که متقاضی دوگانه سوز کردن نانوایی باشد مبلغ ۱۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مبلغ مورد نیاز برای این اقدام از محل تسهیلات قرض الحسنه روستایی موضوع تبصره ۱۶ قانون بودجه کل کشور تامین شده و کارمزد آن ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار