نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر قانونمند می‌شود گفت: دستگاه‌های اجرایی باید دو درصد اعتبارات خود را به امور فرهنگی اختصاص دهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر قانونمند می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان، با تأکید بر مقوله فرهنگ اظهار داشت: هر اقدامی که در کشور انجام می‌شود حتی در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی و غیره باید پیوست فرهنگی و عدالت داشته باشد.

وی با تأکید بر تهیه نقشه‌راه در این زمینه گفت: برای اینکه بسته فرهنگی، تکیه‌گاه مطمئنی برای ما قرار بگیرد از یک سو، نیاز به مبنا داریم و از سوی دیگر باید میان پرچمداران فرهنگ و مجریان، یک پل ارتباطی پیرامون مصادیق پیوست فرهنگی برقرار شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگ برای یک جامعه مانند هوای سالم و پاک یک ضرورت است و با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع فرهنگ، کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم نیز اهتمام جدی به برخی موضوعات این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر باید مورد حمایت قرار بگیرند گفت: برای تحقق این امر ما نیاز به نقش آفرینی اهالی این عرصه داریم و آنان هم باید مورد حمایت جدی قرار بگیرند. از همین روی یکی از برنامه‌ها و طرح‌های مهم کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم، پرداختن به اقتصاد فرهنگ و هنر است.

منتظری بیان داشت: مصمم هستیم زمینه‌های قانونی شدن اقتصاد هنر و حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر را در مجلس شورای اسلامی فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: احصای قوانین مرتبط با حوزه فرهنگ و هنر در مجلس شورای اسلامی با هدف پیگیری و اعمال نظارت در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از حمایت‌ها از موسسه‌های فرهنگی و هنری در مجلس یازدهم قانونمند شده است گفت: از اعتبارات حمایتی موسسه‌های  فرهنگی و هنری برای تحقق پروژه‌های دارای اولویت با استفاده از جدول 17 قانون برنامه و بودجه سال 1400 می‌توان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس همکاری نزدیکی برای اولویت دادن به مقوله فرهنگ و هنر و رفع بخشی از مشکلات و معضلات این حوزه دارند، تأکید کرد: براساس قانون همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند 2 درصد اعتبارات خود را به امور فرهنگی اختصاص دهند و ما در مجلس شورای اسلامی تا اجرایی شدن کامل آن، پیگیری خواهیم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار