حجت الاسلام رضانژاد گفت: یکی از مکان‌های مقدسی که در ترویج و تبلیغ برنامه های قرآن و در مهجوریت زدایی قرآن نقش مهم و اساسی دارد مساجد هستند.

برنامه های فرهنگی و قرآنی در مساجد دشمنان را مایوس می کند/ مساجد نقش مهمی در مهجوریت زدایی قرآن دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت الاسلام «نادعلی رضانژاد» در راستای برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مسجد در فرهنگ اسلامی از مهمترین و برترین پایگاه فرهنگی، عقیدتی، سیاسی، اجتماعی، معنوی و کانون هدایت دلباختگان حق و حقیقت است.

 

امام جمعه کوهسارات شهرستان مینودشت افزود: در طول تاریخ می‌بینیم دشمنان و معاندان با مسجد و برنامه های آن مخالفت کرده و همیشه درصدد تخریب و تضعیف آن تلاش می کنند.

 

وی ادامه داد: برنامه های فرهنگی و قرآنی در مسجد، هم مسجد را آباد می‌کند و هم دشمنان را مایوس می کند.

 

حجت الاسلام رضانژاد اظهارداشت: دشمنان در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای با تمام امکانات بر علیه مقدسات ما دین و قرآن و ارزش های دین کار می‌کنند تا جوان ها و نوجوانان ما را از دین و قرآن و مساجد جدا کنند.

 

وی تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم در مورد مساجد و برنامه های فرهنگی و قرآنی برنامه ریزی کنیم تا در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کنیم.

 

امام جمعه کوهسارات افزود: یکی از مکان‌های مقدسی که در ترویج و تبلیغ برنامه های قرآن و در مهجوریت زدایی قرآن نقش مهم و اساسی دارد مساجد هستند.

 

وی با اشاره به اینکه امام (ره) می فرماید: «مساجد سنگر است، این سنگرها را خالی نکنید»، گفت: متاسفانه اخیرا می بینیم که برنامه های فرهنگی و قرآنی در حال جدا شدن از مساجد است واین ضربه جدی و بزرگی به پیکره جامعه و مساجد می زند.

 

حجت الاسلام رضانژاد، از همه فعالان فرهنگی، امامان جماعت، پایگاه های بسیج، هیئت های مذهبی خواست تا تمام برنامه‌های فرهنگی به خصوص برنامه‌های قرآنی را در مساجد برگزار کنند و محور برنامه ها مسجد باشد.

 

وی با بیان اینکه امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «بر شما باد به رفتن در مساجد، زیرا مساجد خانه های خدا در روی زمین هستند، هر کس پاکیزه وارد آن شود خداوند او را از گناهانش پاک می‌کند و او را در زمره زائرینش می نویسد»، افزود: ما باید برای جوانان و نوجوانان برنامه داشته باشیم.

 

امام جمعه کوهسارات گفت: ما باید برای جوانان و نوجوانان برنامه داشته باشیم، اگر ما برای جوان‌ها برنامه ریزی و جذب نکنیم دشمن برای آنها برنامه ریزی می کند.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «اگر ما غافل شویم دشمنان غارت می‌کنند»، افزود: غارت فقط مال و اموال و سرمایه نیست، دشمن با برنامه های خود مقدسات ما را غارت می‌کند، دشمن اعتقادات جوان های ما را غارت می کند.

 

حجت الاسلام رضانژاد گفت: باید با اجرای برنامه های متنوع قرآنی و فرهنگی هم قرآن را از مهجوریت بیرون بیاوریم و هم جوان‌ها را به مساجد بکشانیم و جذب کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار