بسیج مهمترین حصار و حریم در برابر توطئه های دشمن به شمار می رود که جامعه را در برابر ناتوی فرهنگی و تهاجم های دشمنان انقلاب حفظ می کند.

بسیج و حفظ کارکردهای مساجد در ایام کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، روحیه بسیجی در کالبد معنویت در جامعه جریان دارد و این معنویت همانطور که مقام مظعم رهبری فرمودند پایگاه اجتماعی، مشورت، مقاومت، برنامه ریزی و حرکت اجتماعی است از چشمه سار مساجد جاری و ساری است.

 

شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی باعث کمرنگ شدن فضای معنوی جامعه شده و از آنجایی که برنامه های فرهنگی و مذهبی مسجد نیز تحت الشعاع این ویروس قرار گرفته این فعالیت ها یا محدود و یا تعطیل شده است.

 

در حال حاضر بر اساس تصمیم ستاد کرونا مساجد تنها برای اقامه نماز دایر است و فعالیت های دیگر مذهبی در مساجد تعطیل شده است.

 

با توجه به این شرایط و طولانی شدن همه گیری شیوع ویروس کرونا و از آنجایی که مشخص نیست چه زمانی جهان می تواند جلوی طغیان این ویروس منحوس را بگیرد نیاز است که بسیج به عنوان پرچمدار فعالیت های مذهبی و فرهنگی در این ایام تدابیری را اتخاذ کند تا معنویت از جامعه رنگ نبازد.

 

*بسیج و حفظ کارکردهای مساجد در ایام کرونا

از آنجایی که مسجد پایگاه بزرگ بسیج فرهنگی و حرکت فرهنگی است در ایام کرونا باید شرایطی را به وجود بیاوریم که کارکردهای مساجد همچنان به قوت خود باقی بماند و در این زمینه به نظر می رسد باید بسیج پرچمدار باشد.

 

سردار «علی ملک شاهکوهی» در این باره با بیان اینکه فعالیت های بسیج همچنان در مساجد به قوت خود پا برجا است و تعطیل نشده است، اظهار کرد: تلاش شد از زمان شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان بسیج در سطح مساجد فعال باشد و کرونا در ماموریت ها و برنامه های بسیج خلأ ایجاد نکند.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: در طول این مدت که شیوع کرونا باعث کاهش تجمعات شد در مأموریت های خود تلاش کردیم از ظرفیت فضای مجازی و رسانه بهره بیشتری ببریم و از این طریق در فضای مجازی گردان های سایبری بسیج در سطح استان گلستان فعال است و در این راستا برنامه های متنوعی اعم از از اقناع سازی و فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم نسبت به کرونا از طریق بسیجیان در فضای مجازی انجام شد.

 

ملک شاهکوهی تأکید کرد: در بحث معنوی نیز در طول هفته تلاش شد که با برگزاری برنامه هایی مانند دعای ندبه با رعایت پروتکل های بهداشتی این روحیه را همچنان در بین بسیجیان حفظ کنیم و بسیج در ایام کرونا نیز با رعایت این دستورالعمل ها و پروتکل ها تلاش کرد که فضای معنوی جامعه کمرنگ نشود.

 

وی ابراز داشت: در بسیج هیچ برنامه ای حتی یادواره شهدا و حلقه صالحین در ایام کرونا متوقف نشد و تلاش کردیم با رعایت پروتکل ها یا بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی ارتباط با بسیجیان و برگزاری مناسبت ها را حفظ کنیم.

 

*بسیج و حصار فرهنگی در برابر ناتوی دشمنان انقلاب

مقام معظم رهبری تاکید کردند اگر حصار فرهنگی، خاکریز فرهنگی در کشور سست شود همه چیز از دست خواهد رفت و امروز بسیج حصار محکمی است که توانسته جامعه را در برابر ناتوهای فرهنگی حفظ کند.

 

مسئولان در تمامی بحران ها و مشکلات فرهنگی با روحیه بسیجی به سراغ حل بحران ها رفتند از این رو  باید تلاش کنیم که مؤلفه های بسیجی در بدنه جامعه جریان داشته باشد.   

 

حجت الاسلام والمسلمین «محسن کیائی» امام جمعه شهر دلند در خصوص اهمیت بسیج و فعالیت های آن در جامعه گفت: امام راحل فرمودند: «افتخارم این است که خود یک بسیجی ام» و خلف شایسته آن عزیز و فرماندهی کل قوا فرمودند«بسیجی صرفاً یک احساس نیست بلکه بسیجی بصیرت دارد».

 

امام جمعه دلند به مولفه‌های بسیجی تأکید کرد و ابراز داشت: مکتبی بودن، اطاعت از ولی فقیه، اخلاص، مردمی بودن، شجاعت و شهادت طلبی از جمله مؤلفه های بسیجی بودن به شمار می رود.

 

حجت الاسلام کیائی ابراز داشت: بسیج رضایت حق تعالی را مبنای حرکت و فعالیت خود قرار داده و همواره در تمامی فراز و نشیب های جامعه به اوامر فرماندهی کل قوا لبیک می گوید و اطاعت بی چون و چرا دارد.

 

وی بابیان اینکه بسیج عاشق خداست و امام راحل درباره آن فرمودند: «بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همهٔ مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء کردند»، خاطرنشان کرد: بسیجی با توکل به خدای متعال از هیچ قدرتی بیم و واهمه ندارد.

 

امام جمعه دلند تأکید کرد: بسجیان شهادت طلبی را از مؤلفه های مولای خود امیرالمومنین(علیه السلام) آموخته اند و دوستدار شهادت اند.

 

*بسیج و امید آفرینی در برابر توطئه های دشمن

بسیج یکی از مهمترین ابزارها برای امیدآفرینی در جامعه به شمار می رود، بسیج از دوران دفاع مقدس و با ورود نیروهای بسیجی در میدان نبرد ذهنیتی خوبی در دل همه مردم ایران به وجود آورده و همواره نیز این چه در بحران ها و سختی ها و چه حل مشکلات کشور با ورود بسیج امیدها دوچندان شده است لذا در برابر تحریم و جنگ های اقتصادی و فرهنگی به میدان آمدن بسیج می تواند زمینه شکست هیمنه دشمن را به ارمغان بیاورد.

 

«علی اکبر عرفانی» نیز در این باره می گوید: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرمودند نخستین توصیه من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است و بدون این کلید اساسی هیچ گامی نمی توان برداشت.

 

وی تصریح کرد: باید در شرایط فعلی انقلاب اسلامی از امید کاذب برحذر باشیم و به دنبال ایجاد امید کاذب نیستیم و مقام معظم رهبری نیز به این نکات تاکید دارند.

 

معاونت فرهنگی سپاه نینوا گلستان بیان کرد: انتظار ما از رسانه های انقلاب این است که وقتی در فضای رسانه ای از اقدامات بسیج و نهادهایی که برای کمک به مردم و جامعه تلاش می کنند حمایت کنند و ضریب اطلاع رسانی این اقدامات را افزایش دهند.

 

عرفانی خاطرنشان کرد: رزمایش کمک های مومنانه امسال و سال آینده در شکل و قالب های متنوعی ایجاد می شود و این رزمایش به دنبال این است امید در معیشت مردم را به افکار عمومی پمپاژ کند.

 

وی گفت: قرارگاه جهش تولید در صنعت معدن، هوشمندسازی کشاورزی در قشر بسیج کشاورزی طرح همگام با کشاورز و طرح همگام با دامپرور باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در این زمینه هم افزایی داشته باشیم.

 

کارکردهای بسیج تنها به چند مولفه خلاصه نمی شود و ایجاد اقشار مختلف بسیجی زمینه و بستر مناسبی برای شکوفایی استعدادها و حل مشکلات جامعه به وجود آورده اما نیاز است مسئولان کارکردهای ابزارهایی را که بسیج در اختیار  آنها قرار می دهد را بهتر بشناسند و در آچارکشی مشکلات کشور به کار گیرند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار