علمای اهل سنت استان گلستان در مقابل توهین اخیر به ساحت اهل بیت (ع) موضع گیری گسترده کرده و پیامی را صادر کردند.

موضع گیری گسترده علمای اهل سنت گلستان در مقابل توهین اخیر به ساحت اهل بیت (ع)

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان، اهل بیت (ع) به عنوان چراغ راه انسان ها هستند که انحراف از مسیر آنها می تواند سرنوشت انسانها را در مسیر ضلالت و گمراهی قرار دهد، منطق قرآن درباره آنها دوری پلیدی و انحراف از آنهاست.

 

«إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَیتِ وَیُطَهِّرَکُم تَطهیرًا» بنابراین، اراده خداوند است که هرگونه پلیدی را از این خاندان عصمت و طهارت (ع) دور کرده است و هر که بخواهد به ساحت مقدس این خاندان جسارتی کند یقینا مقابل نص صریح آیات قرآن خداوند قرار گرفته است.

 

توهین یکی از علمای اهل سنت به ساحت اهل بیت (ع) را ما از سر بی اطلاعی می دانیم، از وی می خواهیم که هرچه زودتر این اشتباه فاحش را جبران کند و خودش را در مسیر فرزندان پیامبر اعظم (ص) قرار دهد.

 

به همین منظور عده ای از علمای شریف اهل سنت استان گلستان این جسارت ناپخته را ناپخته و غیرقابل غیرقابل دانسته اند و برابر آن مواضعشان را بیان کرده اند؛

 

«عبدالباسط آخوند قره‌باش»، مدیر حوزه علمیه عرفانی صوفی شیخ دازکلاله اظهارداشت: مطرح کردن سخنان تفرقه افکن در محافل عمومی و تربیون های نماز جمعه جایز نیست. وقتی مشترکات زیادی داریم باید با به مشترکات بپردازیم که حرفی و یا سخنی بزنیم که شیعه به سنی و یا سنی به شیعه توهین کند.

 

«ناصر محمد آخوند قزل»، امام جمعه اهل سنت قازانقایه نیز بیان کردند: ایجاد اختلاف های قومی و مذهبی نشان از بی عقلی و جاهلیت افراد دارد، هر کس در هر لباس و شخصیتی اگر به این اختلافات دامن بیاندازد یا جاهل است یا اینکه نوکر دشمن است و نقشه های وهابیت و صهیونیسم را دنبال می کند.

 

«محمد آخوند احمدی»، مدرس حوزه علمیه احمدیه قوجمز نیز اعلام کرد: اهل بیت (ع) در قلب اهل سنت وجود دارد، در این مقطع زمانی سخنان تفرقه انگیز در تریبون‌ها و بخصوص در تریبون های نماز جمعه باعث ایجاد اختلاف می شوند و خوراک شبکه های معاند می باشد. امروز به ما به تحکیم وحدت و همدلی نیاز داریم نه اینکه افرادی بیایند و با سخنان خود باعث ایجاد تفرقه شوند.

 

«عبدالحی آخوند میرزاعلی»، امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا نیز اظهارداشت: نباید با مطرح کردن یک سری مباحث سلیقه‌ای در تریبون نمازجمعه، اختلافات قومی قبیله ای میان تشیع و تسنن بیشتر شود، زیرا نه صلاح امت اسلامی است و نه هیچ اهل سنتی و تشیعی این را می خواهد.

 

«عبدالغفور آخوند چرکزی»، روحانی اهل سنت شهر مرزی اینچه برون نیز در سخنانی چنین گفته اند: محبت به اهل بیت (ع) ریشه در قلب مومنین دارد، کسی که به اهل بیت (ع) توهین کند از اهل سنت نیست و قطعاً چنین اشخاصی از سوی شبکه‌های معاند حمایت می‌شوند.

 

«قربان محمد آخوند اونق»، امام جمعه اهل سنت شهرستان بندرترکمن هم با سخنان شیوایشان به این توهین عکس العمل نشان دادند و فرمودند: بنده از اظهارنظر برخی از علما تعجب کرده و ابراز تأسف می‌کنم، از بابت طرح مباحث تفرقه افکن در تریبون‌های رسمی که به جای ایجاد وفاق و همدلی، موجبات تحریک احساسات برادران مسلمان را به وجود می‌آورد.

 

«عبدالجلیل آخوند فرهمند»، مدرس حوزه علمیه اهل سنت نیز این عمل را محکوم کرد و بیان داشت: هر کسی در هر مقامی که بخواهد به اهل بیت (ع) و صحابه گرامی اهانت کند را به شدت محکوم می‌کنیم. چون قلب و دل ما وابسته به اهل بیت (ع) و صحابه گرامی هستند و این افراد بازوهای پیامبر(ص) بودند اما اگر اهانتی داشته باشیم یعنی اهانت به رسوال الله و کفر است.

 

«عبدالرزاق آخوند رهبر»، امام جمعه اهل سنت شهرستان آق قلا نیز بیان داشتند: عزت دست خداست و راه کسب شهرت و مقدسات نیست. افرادی که با سخنان تفرقه انگیز می‌خواهند بین شیعه و سنی اختلاف بیاندازند به دنبال مطرح کردن خود هستند و قطعاً از خارج از کشور خط می‌گیرند.

 

«آخوند محمدامین صفری»، امام جمعه اهل سنت شهر فراغی نیز این عمل تفرقه انگیز را محکوم کرد و بیان داشت: امروز ما به تحکیم وحدت و همدلی نیاز داریم، چون دشمنان با هر بهانه و ترفندی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین تشیع و تسنن هستند. تندروی از هر طرفی که باشد چه تشیع و چه تسنن در هر برهه از زمان مردود است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار