رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن امروز بعد از شکست در فشار نظامی، فشار اقتصادی را در دستور کار قرار داده است تا مردم ایران را تحت فشار قرار دهد.

دشمن بعد از شکست در فشار نظامی، فشار اقتصادی را در دستور کار قرار داده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، رئیس قوه قضائیه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای صبح امروز پنجشنبه ٢۵ آذر در نشست فعالان اقتصادی که با حضور رئیس قوه قضائیه در دادگستری گلستان برگزار شد گفت: دشمن امروز بعد از شکست در فشار نظامی، فشار اقتصادی را در دستور کار قرار داده است تا مردم ایران را تحت فشار قرار دهد.

او گفت: باید شعار به عمل تبدیل شود و اگر به شرف و عزت کشور می‌اندیشیم امروز اولویت اول ما تولید است.

آقای محسنی اژه‌ای ادامه داد: برخی تصمیمات کلی را در تهران و هر جای دیگر گرفته شد، اما با توجه به ویژگی‌های خاص باید برخی تصمیمات در داخل استان‌ها گرفته شود.

او گفت:  پیشنهاد  می شود کار گروه مشترک محدود، اما جامع به نمایندگی از نمایندگان مجلس، نماینده‌ای از طرف نماینده ولی فقیه و نماینده‌ای از طرف دولت، نمایندگانی از طرف رئیس دادگستری و دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی و مردم صنعت و کشاورزی از هفته آینده تشکیل شود و مشکلات را بررسی کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: این کارگروه باید مشکلاتی مانند پتروشیمی را در استان احصا کند و در آن بررسی شود و نظر آن کارگروه به دستگاه‌های مربوطه ارجاع شود.

او گفت: بنده قول می‌دهم نظر این کارگروه مشترک را در قوه قضائیه پیگیری کنم.

او گفت: به دنبال این هستیم کسی که به عنوان مثال ۲ هزار میلیارد اختلاس کرده است به جای حکم زندان او را مکلف به لایروبی خلیج گرگان کنیم.

رئیس قوه قضائیه گفت: خلیج گرگان در حال حاضر برای کشور مشکل امنیتی به وجود آورده است.

محسنی اژه‌ای گفت:این موضوع نیاز به مصوبه مجلس دارد و دنبال آن هستیم این طرح انجام شود.

 محسنی اژه ایی در ادامه گفت: تولیدکننده‌ای مدعی است ۷۰۰ تن اقلام از نوعی کالا دارد و کسی از او نمی‌خرد و  این در حالی است که همان کالا به کشور وارد می‌شود و این موضوع با هیچ عقل سلیمی جور در نمی‌آید و باید با آن برخورد کرد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم تشکیل کارگروهی در استان گلستان با حضور قوای سه گانه، اصناف و اقشار و دستکاه‌های مرتبط به منظور احصاء مشکلات و راهکار‌ها گفت: شخصا تضمین می‌دهم در قوه قضاییه برای حل مشکلات اقدام کنیم و هر آنچه که مربوط به قوه قضاییه باشد، پیگیری خواهد شد.

او گفت:وضعیت استان گلستان به هیچ وجه قابل دفاع نیست و لازم است در این استان تغییر و تحول ایجاد شود، باید توجه داشت که تحول، با شعار به وجود نمی‌آید.

 

گلستان جزو ١٠ استان بالقوه محسوب می‌شود

 

علی محمد زنگانه نیز گفت: استان گلستان نگارستان ایران است و با برخورداری از ویژگی‌های منحصر به فرد استان، جزو ١٠ استان بالقوه محسوب می‌شود، اما علی رغم این مواهب جزو ١٠ استان آخر کشور است.

استاندار گلستان ادامه داد: بیش از ٨٠ درصد تولیدات ناخالص داخلی در بخش خصوصی انجام می‌شود و بهبود این مهم حیاتی است.

او گفت: استان گلستان با بیش از ۴ درصد اقتصاد جهانی و مرز دارد بین ٣۵ میلیارد تا ١۵٠٠ حجم اقتصادی این کشور‌ها است.

زنگانه ادامه داد: شاخص تجارت خارجی استان حدود ١۵ درصد است و وجود شریان ها‌ی دریایی و... استان را تبدیل به کریدور شمال و جنوب کرده است.

او گفت: متاسفانه به دلیل فقدان صنعت در بخش کشاورزی خام فروشی می‌کنیم و صنعت استان در این بخش موفق نبوده است.

استاندار گلستان گفت: بخش گردشگری استان پس از کشاورزی و صنعت، بهترین توسعه اقتصادی را برای ما فراهم می‌کند.

او گفت: موضوع خشک شدن خلیج گرگان منجر به فاجعه زیست محیطی خواهد شد.

زنگانه ادامه داد: این مسئله در جلسه‌ای که با حضور دادستان کل کشور در استان برگزار شد اعلام کردم، برای رفع این مشکل نیازمند کمک همه جانبه همه بخش‌های کشور هستیم.

او گفت: ماهیان خاویاری گلستان درحال  از بین رفتن است و نیازمند همکاری هستیم.

استاندار گلستان از رئیس قوه قضائیه خواست تا در نشست سران قوا استان گلستان را یاری کنند و  حل این مشکل برای ما ممکن نیست.

او گفت: پتروشیمی گلستان که بیش از ١۵ سال زیرساخت‌های آن فراهم نشده، بیش از ٩٠ هزار سهام دار پتروشیمی خرد دارد.

 

بازگشت ۸ واحد تولیدی غیرفعال با حمایت مستقیم دستگاه قضایی به چرخه تولید

 

حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان نیز در این جلسه گفت: در ۸ ماه اول امسال ۳۵۵ مورد پرونده در استان تشکیل شد که از این تعداد ۲۰۷ مورد بررسی و مشکلات آن حل شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در این مدت، ۸ واحد تولیدی غیرفعال با حمایت مستقیم دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشت.

او ادامه داد: ۲۰ مورد از مصوبات رفع موانع تولید، مشکلات واحد‌های تولیدی مربوط به مشکلات بانکی بوده که پیگیری شد.

آسیابی گفت: مشکل چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بندرترکمن به علت تعارضات ملکی بعد از ۱۸ سال طی بازدید‌های دستگاه قضائی مطرح و ظرف ۴۸ ساعت این مشکلات به کمیسیون مربوط به اداره کل ثبت اسناد مطرح و مرتفع شد.

آسیابی از بازدید میدانی ۴۰۹ واحد صنعتی در هشت ماه اول امسال در استان خبر داد و گفت: در این مدت ۱۶ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار