معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بر برخورد با مسببان وضعیت بغرنج خلیج گرگان تأکید کرد.

معاون قوه قضائیه: با مسببان وضعیت بغرنج خلیج گرگان برخورد می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از بندرگز، اصغر جهانگیر صبح امروز  ساحل بندرگز بازدید کرد. همچنین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در این سفر مشکلات مربوط به پروژه شرکت آرمان طبیعت معروف به پروژه عمانی‌ها را هم بررسی کرد.

جهانگیر از خلیج گرگان هم بازدید و وضعیت آن را بغرنج توصیف کرد و درخصوص برخورد با مدیرانی که مرتکب ترک فعل شده‌اند، هشدار داد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه همچنین تأکید کرد: با مدیران و مسئولانی که در سال‌های گذشته به وظایفشان عمل نکردند و اسباب وضعیت بغرنج خلیج گرگان را فراهم آورده‌اند؛ برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خلیج گرگان تنها خلیج ایرانی دریای خزر است که چند سالی است به خشکی دست و پنجه نرم می‌کند. از وسعت 40 هزار هکتاری خلیج گرگان تا کنون یک سوم مساحت آن خشک و باتلاقی شده است.

سال 93 دولت روحانی قول احیای خلیج گرگان را به مردم استان گلستان داده بود اما اقدام عملی در این باره صورت نگرفت و با اینکه در سال 99 در کارگروه ملی تالاب‌ها به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت دوازدهم اعتبار 900 میلیارد تومانی برای خلیج گرگان به تصویب رسید اما در زمان تدوین لایحه بودجه سال 1400 از سوی دولت روحانی، حتی یک ریال هم برای نجات خلیج گرگان مصوب نشد.

فرصت سوزی دولت روحانی سبب تشدید روند خشکی خلیج گرگان شده که می‌تواند آثار مخرب زیست محیطی جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار