استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: سهم استان در ساخت کالاهای کارخانه ای بسیار ناچیز است.

سهم گلستان در ساخت کالاهای کارخانه ای بسیار ناچیز است

به گزارش گلستان 24، علی محمد زنگانه صبح پنج شنبه در نشست فعالان اقتصادی گلستان با رییس قوه قضاییه، اظهار کرد: استان ویژگی های منحصر به فردی دارد که همین باعث شده تا جز ۱۰ استان برتر از نظر ظرفیت های بالقوه باشد اما علی رغم این ظرفیت ها جز ۱۰ استان آخر جدول در بخش صنعت است.

وی با بیان این نکته که بیش از ۸۰ درصد تولید ناخالص ملی در بخش خصوصی اتفاق می افتد، افزود: سهم ارزش افزوده استان از چهار بخش خدمات، کشاورزی، صنعت و ساختمان است.

زنگانه ادامه داد: منطقه آزاد در اینچه برون مصوب شده است اما باید زیرساخت هاش مهیا شود تا امکان تحقق تجارت جهانی و مزیت های رقابتی فراهم شود.

استاندار با بیان این نکته که بخش کشاورزی گلستان چهار درصد از کل کشور را دارد، افزود: اما به دلیل فقدان زنجیره ارزش یا صنایع تکمیلی خام فروشی می کنیم.

به گفته استاندار گلستان، سهم استان در ساخت کالاهای کارخانه ای بسیار ناچیز است.

وی ضمن اظهار نگرانی از خشک شدن خلیج گرگان و عدم لایروبی رودخانه منتهی به دریای خزر، گفت: بی توجهی به این بخش منجر به یک فاجعه زیست محیطی می شود.

زنگانه بیان این نکته که ۳۰ درصد خلیج گرگان خشک شده، گفت: ادامه این روند حتی منجر به ایجاد مباحث امنیتی برای کشور می شود؛ این مشکل را در جلسه ای که دادستان به استان سفر کردند هم مطرح شد.

به گفته زنگانه، رفع این مشکل نیاز به کمک های همه جانبه در کشور است.

وی از وجود ماهیان خاویاری به عنوان یکی از مزیت های استان یاد کرد و افزود: لایروبی کانال در کمیته راهبری نیاز به چند هزار میلیار تومان اعتبار دارد.

استاندار گلستان اضافه کرد: در نشست سران مساله مثل خشک شدن دریاچه ارومیه را مطرح کنید زیرا نیاز به عزم ملی دارد و به تنهایی استان قادر به انجام ان نیست.

وی در خاتمه به مشکلات پتروشیمی استان اشاره کرد و گفت: مشکلات حقوقی و قضایی این پروژه کمتر از مشکلات اجرایی آن نیست زیرا با ۹۰ هزار نفر سهامدار هنوز بلاتکلیف رها شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار