مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گلستان گفت: متاسفانه در روستاهای محروم به ویژه روستاهای مرزی ما فقر فرهنگی اجتماعی بیداد می‌کند و برای محرومیت‌زدایی در این روستاها به صورت تخصصی وارد می‌شویم.

سپاه نینوا ۴۰ روستای مرزی اهل‌سنت را محرومیت‌زدایی می‌کند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گرگان، کاظم نوروزی در جمع گروه‌های جهادی شرق استان گلستان اظهار کرد: در آسیب‌شناسی صورت گرفته در حوزه گروه‌های جهادی به این نتیجه رسیدیم، نباید این گروه‌ها تک بعدی عمل کرده و تنها در پروژه‌های عمرانی ورود کنند.

وی تصریح کرد: برای نتیجه بخش بودن فعالیت‌های گروه‌های جهادی در هر روستا و مناطق محروم باید بین نهادهای انقلابی مانند ستاد اجرایی، بسیج سازندگی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی و دیگر نهادها و تشکل ها انسجام و هماهنگی ایجاد شده تا از موازی کار جلوگیری شود.

* در کنار فعالیت‌های گروه‌های جهادی باید پیوست فرهنگی و پیوست‌ رسانه‌ای توجه شود/ فعالیت‌های مقطعی در روستاهای محروم اثربخش نیست

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی گلستان خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت‌های گروه‌های جهادی باید پیوست فرهنگی و پیوست‌ رسانه‌ای توجه شود و معتقدیم هزینه کردن در این میسر به نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های مقطعی در روستاهای محروم اثربخش نیست، ادامه داد: با آسیب‌شناسی صورت گرفته قرار است در یک بازده زمانی ۶ ماه تا یکسال در پنج عرصه فرهنگی اجتماعی، سلامت و بهداشت، تغییر سبک زندگی اسلامی، اشتغال و معیشت و زیرساخت‌های عمرانی در روستاهای هدف فعالیت کرده  و با تشکیل هسته‌های جهادی که اعضای آن خود مردم آن منطقه هستند بتوانیم استمرار خدمات را از طریق این‌ هسته‌ها ادامه دهیم.

نوروزی گفت: محرومیت‌زدایی ما در ۶۱ روستا هدف بوده که از این تعداد ۴۰ روستا  اهل سنت در مناطق مرزی‌ محروم قرار دارد.

وی بیان کرد: با تفاهم‌نامه انجام شده با بسیج دانشجویی قرار است گروه‌های جهادی دانشجویی بر توانمندسازی دانش آموزان بازمانده از تحصیل، مشاوره سلامت و فعالیت های عمرانی در روستاها همکاری کنند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار