هجدهمین جلسه‌ی مجازی انجمن نویسندگان نوجوان کانون گلستان، با حضور اعضای این انجمن و دعوت از فاطمه قانع، نویسنده و پژوهشگر، به‌عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

هجدهمین جلسه‌ی انجمن نویسندگان نوجوان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، هجدهمین جلسه‌ی انجمن نویسندگان کانون گلستان با حضور کارشناسان، مربیان و اعضای نوجوان برگزار شد.

فاطمه قانع، مهمان ویژه این برنامه در نقد آثار اعضا نکات ارزشمندی را به حاضرین در جلسه بیان کرد.

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان در نقد آثار یکی از اعضا، گفت: پیرنگ قوی، یکی از عناصر مهم داستان بوده و بهتر است که نویسنده پیرنگ داستانش را برای خودش بنویسد؛  گاهی ساده بودن پیرنگ، داستان را به خاطره نزدیک می کند..

وی با اشاره به ساختار داستان‌های کلاسیک، اظهار داشت: ساختار داستان‌های کلاسیک حادثه محور است، لذا لازم است که ساختار داستان انسجام داشته باشد و نویسنده با رعایت آن، انتخاب می کند که داستان را از کجا شروع کند..

قانع با بیان اینکه گفتگوها، خصوصیات روحی، روانی، جسمی و اجتماعی شخصیت‌ها را نشان می دهند، گفت: بار بزرگی از داستان به عهده‌ی دیالوگ است که در داستان مورد نقد این اصل رعایت شده بود و دیالوگ‌ها داستان را پیش می بردند.

این نویسنده کودک و نوجوان همچنین کتاب‌هایی را متناسب و هم‌سو با فکر و اندیشه اعضا، برای آنها معرفی کرد.

گفتنی‌است با بهتر شدن شرایط از نظر شیوع کرونا، در این جلسه اعضای انجمن‌های صبای مرکز شماره یک گنبدکاووس، تنفس صبح کلاله و ماه قلم گرگان به‌صورت گروهی در مرکز حاضر شده و در جلسه‌ی مجازی شرکت کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار