رییس دادگستری گنبدکاووس گفت که تکمیل ساختمان نیمه کاره دادسرای این شهرستان جزو مصوبات سفر حجت الاسلام "محسن اژه‌ای" رییس قوه قضاییه به گلستان قرار گرفت و امیدوارم با تخصیص اعتبار موردنیاز، وضعیت کمبود فضای فیزیکی مجموعه دستگاه قضا در این شهرستان رفع شود.

تکمیل دادسرای گنبد، رهاورد سفر رییس قوه قضاییه به گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، علی یزدانی روز شنبه درجمع خبرنگاران اظهارداشت: برای تکمیل این پژوه که عملیات اجرایی آن در ۱۲ آذر ۹۷ با زیربنای چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع با پیش بینی اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریال در چهار طبقه آغاز شد و اکنون مراحل اسکلت و سقف‌های آن پایان یافته به ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

وی با اشاره به بازدید چندی پیش معاون امور مالی قوه قضاییه از پروژه ساختمان دادسرای گنبدکاووس، افزود: قرار است این پروژه از اعتبارات مصوب سفر رییس دستگاه قضایی به گلستان و پیگیری‌های معاونت مالی تا پایان سال آینده تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد.

یزدانی همچنین تکمیل پروژه ساختمان اداره زندان گنبدکاووس را از دیگر نیازهای حوزه قضایی شهرستان برشمرد و اضافه کرد: تکمیل این پروژه که عملیات اجرایی آن از ۱۰ سال پیش شروع و با پیشرفت ۳۵ درصدی به سبب عدم تخصیص اعتبار متوقف شده به ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که بایستی از منابع استانی تامین و هزینه شود.

رییس دادگستری گنبدکاووس با بیان اینکه ساختمان فعلی اداره زندان این شهرستان قدیمی و فرسوده است، ادامه داد: تسریع در تکمیل ساختمان جدید که ظرفیت نگهداری هزار مددجو و شامل بخش‌های مختلف اداری و نگهداری زندانیان متناسب با جرم آنها را دارد، امری ضروری است.

وی گفت: علاوه بر تکمیل ساختمان جدید اداره زندان گنبدکاووس، شرق گلستان نیاز به یک اداره زندان دیگر در شهرستان کلاله دارد تا به سبب دوری مسافت، رسیدگی به پرونده متهمان و محکومان از سوی قضات راحت‌تر انجام شود ضمن اینکه با تشکل اداره زندان دیگر در این منطقه، انجمن حمایت از زندانیان می‌تواند، تشکیل شود.

یزدانی، ایجاد کانون اصلاح و تربیت ویژه افراد زیر ۱۸ سال را از دیگر نیازهای حوزه قضایی گنبدکاووس دانست و بیان داشت: اکنون متهمان و مجرمان این گروه سنی برای نگهداری به گرگان برده می‌شوند که امکان سرکشی قضات و کارشناسان به توجه به بعد مسافت سخت است.

وی افزود: اگر کانون اصلاح و تربیت در گنبدکاووس که زمین موردنیاز آن در محل اداره زندان فراهم است، ساخته شود، قاضی بهتر می‌تواند بر مراحل اصلاح و تربیت افراد نظارت نماید

رییس دادگستری گنبدکاووس، احداث بازداشتگاه ویژه متهمان قبل از رسیدگی به پرونده آنها و ساخت اردوگاه نگهداری از معتادان را از دیگر نیازهای دستگاه قضایی این شهرستان ذکر  و اضافه کرد: به سبب نبود اردوگاه معتادان به اردوگاه توسکستان گرگان اعزام می‌شوند.

یزدانی به مشکلات کارکنان محاکم قضایی گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: سختی کار کارکنان این حوزه بر هیچ کس پوشیده نیست و براساس آمارهای کشوری ارائه شده، دستگاه قضایی پس از حوزه سلامت بیشترین شهید را در مقابله با کرونا داده است.

وی افزود: تسریع در تصویب طرح تسری یا فوق العاده حقوقی کارکنان دستگاه قضایی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی از نیازهای ضروری است تا مشکلات اقتصادی و معیشتی این قشر نیز برطرف شود. 

یزدانی، احداث کلینیک درمانی، خانه‌های سازمانی و سالن ورزشی ویژه کارکنان دستگاه قضایی را از دیگر نیازهای رفاهی این قشر دانست و اضافه کرد: سختی و حساسیت حوزه قضایی می‌طلبد تا مسائل کارکنان آن مورد توجه قرار گیرد.

رییس دادگستری گنبدکاووس ابراز امیدواری کرد تا بخشی از مسائل و مشکلات حوزه قضایی توسط قوه قضاییه و بخشی دیگر نیز توسط نمایندگان مجلس شورای اسلام و  دستگاه‌های دولتی برطرف شود.

گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ گلستان در شرق این استان واقع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار