مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با بیان این که سه دوربین رصد و پایش حریق دیگر در جنگل های استان نصب خواهد شد، گفت: در مجموع به ۲۵ دوربین برای رصد منایع طبیعی گلستان نیاز داریم.

نصب ۳ دوربین رصد و پایش حریق در گلستان/۲۵ دوربین نیاز است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر، عبدالرحیم لطفی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بسیاری از عرصه های منابع طبیعی دچار تخریب شده و در اثر سیلاب و به مرور زمان سدهای پایین دست پر شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: برای تثبیت خاک های لسی و خندق ها و سکونتگاه های روستایی که در جوار آن ها قرار دارند، طرح هایی همچون آبخیزداری در حتا تمجام است.

وی با بیان این که از این منابع آبی بومیان منطقه استفاده می کنند، گفت: حتی ذی نفعان هم در برخی از نقاط پیش قدم شده و برای احداث بند خاکی و مانند آن اظهار تمایل کردند.

لطفی با اشاره به این که از استان های پیش رو در اجرای آبخیزداری هستیم، افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی گلستان نیازمند اجرای طرح های آبخیزداری بوده که مطالعات یک میلیون و ۹۰ هزار هکتار در حال انجام است.

وی با بیان این که در ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی گلستان طرح آبخیزداری انجام شده است، گفت: در حال حاضر در سطح ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی استان، طرح آبخیزداری با هدف کنترل فرسایش خاک و غیره در حال اجرا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص نصب دوربین رصد و پایش حریق در جنگل های گلستان گفت: تاکنون ۶ دوربین در عرصه‌های جنگلی استان نصب شده و سه دوربین جدید هم خریداری و به‌ زودی نصب خواهد شد.

طبق گفته لطفی برای رصد جنگل های گلستان ۲۵ دوربین نیاز است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار