مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به پیگیری موضوع مشکلات نوجوان کتاب فروش گرگانی، گفت: محمدحسام باید به آرزوهایش برسد و ما در این مسیر در کنار او و همه دانش آموزان عزیز هستیم.

پیگیری مشکلات محمدحسام تا حصول نتیجه/ محمدحسام باید به آرزوهایش برسد

 

به گزارش گلستان ۲۴؛ دکتر احسان گوهری‌راد در گفت و گو با ایسنا با تقدیر از حساسیت و توجه رسانه ها به موضوع فرهنگ، تحصیلات و به ویژه نوجوانان، اظهار کرد: از توجه و پیگیری خبرگزاری ایسنا درباره وضعیت نوجوان عزیز گرگانی _محمدحسام کیانی_ سپاسگزارم و امیدوارم این پیگیری ها و توجهات همواره در بستر رسانه به عنوان یار و یاور مدیران تداوم یابد.

وی با بیان اینکه به محض انتشار گزارش و اطلاع از موضوع دستور پیگیری سریع و دقیق ماجرا را دادم، افزود: واحد بازرسی اداره کل آموزش و پرورش ضمن برقراری ارتباط با این نوجوان عزیز و دلجویی از وی در همین مدت کوتاه از هر دو مدرسه که در بیان او آمده بود بازدید به عمل آورده و تمامی موضوعات و اظهارات محمدحسام را بررسی کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با تاکید بر اینکه متاسفانه بخش عمده ای از بازماندگان از تحصیل در استان گلستان به دلیل دوری مسافت مدرسه به ویژه در روستاها و مشکلات اقتصادی خانواده ها از ادامه تحصیل بازمانده اند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بر اساس گزارش های اولیه عدم ثبت نام در مدرسه مجاور منزل و معرفی به مدرسه دورتر شرایط برای تحصیل محمدحسام سخت شده باشد و مساله برخورد مدیر در حال بررسی است.

گوهری راد با اشاره به اینکه شجاعانه هر جا کاستی در سیستم ارائه خدمات به هم استانی‌های عزیز داشته باشیم آن را پذیرفته و در صورت لزوم از مردم عذرخواهی نیز می‌کنیم، ادامه داد: به زودی نتایج بررسی این موضوع را به اطلاع مردم رسانده و در صورتی که فردی با نوجوان عزیز ما برخورد نامناسبی داشته با وی طبق قانون برخورد می شود.

وی با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش آماده فراهم کردن امکانات مطلوب برای تحصیل محمدحسام است، تصریح کرد: طبق دستور استاندار محترم در هر مدرسه‌ای که خودش علاقه‌مند باشد امکان ثبت نام و ادامه تحصیل او فراهم خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه لوازم‌التحریر لازم و امکانات تحصیلی غیرحضوری را نیز برای او فراهم خواهیم کرد، اضافه کرد: در صورت نیاز به معلم خصوصی به منظور جبران عقب ماندگی‌های تحصیلی نیز این امکان را برای بهره‌مندی این نوجوان کتابخوان مهیا خواهیم کرد.

گوهری‌راد با اشاره به اینکه مشکلات محمدحسام کیانی مرتبط با چندین دستگاه و مجموعه است، افزود: امیدواریم با تدبیر استاندار محترم و همکاری نهادهای مربوطه بتوانیم این دانش آموز نخبه فرهنگی را با قرار دادن دوباره بر ریل تحصیل و رفع مشکلات معیشتی به افق‌ها و آرزوهایش برسانیم.

خبرگزاری ایسنا گلستان از سعه صدر، پیگیری و بررسی دقیق موضوع توسط اداره کل آموزش و پرورش گلستان تقدیر کرده و امیدواراست ضمن رفع مشکلات محمدحسام، با توجه بیشتر به ظرافت‌های احساسی نوجوانان زمینه ساز پیشگیری از تکرار چنین رخدادهایی برای سایر نوجوانان باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار