معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت:از همه ظرفیت‌های استان در عملیات اطفای حریق پارک ملی بهره‌گیری شد.

بهره گیری از ظرفیت‌های استانی برای اطفای حریق پارک ملی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سید علی مهاجر معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در حاشیه جلسه مدیریت بحران آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان گفت: ۷ شبانه روز همه دستگاه‌ها و عوامل استانی و شهرستانی با بهره‌گیری از  ظرفیت‌های موجود در  استان به ویژه در منطقه حفاظت شده پارک ملی گلستان عملیات اطفا را انجام دادند.

او ادامه داد: در طول مدت اجرای عملیات اطفای حریق،  روزانه ۲۰۰ نفر نیروی انسانی اعم از محیط‌بانان، نیرو‌های منابع طبیعی و بسیج و نیرو‌های مردمی و همچنین بیش از صد دستگاه خودرویی و لجستیکی به همراه ۸ خودروی آتش‌نشانی مشغول فعالیت بودند.

مهاجر گفت:خوشبختانه در حال حاضر آتش فعالی در منطقه پارک ملی گلستان وجود ندارد و منطقه حریق به طور کامل تحت کنترل نیرو‌های عملیاتی  است و در حال پایش عرصه است.

او گفت:مهمترین عامل بروز آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی عوامل انسانی است و بدون تردید تعدد و تکرار آتش‌سوزی‌ها در بخش‌های مختلفی از جنگل‌ها و عرصه‌های منابع طبیعی به دلیل عوامل انسانی است که سهوی بودن یا عمدی بودن آن در حال بررسی است.

این مقام مسئول از مردم خواست: با توجه به شرایط جوی منطقه در این فصل سال، عرصه‌های جنگلی فضای مناسبی برای ایجاد آتش نیست و اگر هم آتشی به پا شد حتما آن را خاموش  و از اطفا کامل آن اطمینان حاصل کنند.

او گفت:متاسفانه با یک سهل انگاری کوچک، سرمایه‌های ملی ما به راحتی در حال سوختن و نابود شدن هستند.

مهاجر گفت:ایجاد هرگونه آتش چه سهوی و چه عمدی که منجر به حریق در عرصه‌های جنگلی شود،  جرم است و قطعا دستگاه قضا با عوامل آن برخورد قانونی را خواهد داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار