عابدی گفت: نمی توانیم با نشست های روزمره رشد هشت درصدی را در سطح گلستان رقم بزنیم و باید بانک ها بسترهای عملیاتی شدن آن را در خود به وجود بیاورند.

رشد ۸ درصدی با کارهای روزمره در گلستان اتفاق نمی افتد/ گلستان در ۱۰ سال اخیر چنین رشد اقتصادی نداشته است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ قدرت الله عابدی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: منابع پیش بینی شده در بودجه اهرمی است که بتواند رشد اقتصادی را در سایر بخش ها رقم بزند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ادامه داد: در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی شده یک رشد هشت درصدی  اتفاق بیفتد که  ۴.۵ درصد از محل سرمایه گذاری و ۳.۵درصد این رشد از محل اشتغال از محل بهره وری خواهد بود.

عابدی بیان کرد:  برای تحقق رشد هشت درصدی کار جهادی و همت بالایی در کشور و استان می طلبد و رسیدن به این عدد کار بزرگی است و به قامت بزرگی نیاز است و الزاماتی در کشور و استان ها برای آن تعریف شده که بخشی از آن منابع است که در لایحه بودجه به آن توجه شده است.

این مقام مسئول متذکر شد: سهم رشد اقتصادی استان گلستان ۷.۳ درصد است که باید تحقق پیدا کند، برای تحقق این رشد نشست های کارشناسی مختلف در حوزه های مختلف و به ویژه در حوزه سرمایه گذاری برگزار شده است.

عابدی تاکید کرد: نمی توانیم با نشست های روزمره رشد هشت درصدی را در سطح استان رقم بزنیم و باید بانک ها بسترهای عملیاتی شدن آن را در خود به وجود بیاورند.


وی بابیان اینکه در طی ۱۰ سال اخیر گرچه رشد هشت درصدی نداشتیم ولی  در برخی از سال ها رشد ۵.۵ درصدی را شاهد بودیم، گفت: این مسئله نشان می دهد که می توانیم به رشد پیش بینی شده در سال ۱۴۰۱ نزدیک شویم.

این مقام مسئول  افزود: بودجه سند مالی یک ساله کشور و نخستین سندمالی دولت سیزدهم است که توسط رئیس جمهور تقدیم رئیس مجلس شده است که‌ ریلی گذاری دولت در این سند مالی  برگرفته از مباحث توسعه است.

عابدی متذکر شد: تعداد ردیف های بودجه سال ۱۴۰۱ به حداقل رسیده است تا بتوانیم برداشت خوبی از بودجه داشته باشیم  و یکی از اتفاقات خوب در لایحه بودجه در راستای حمایت از اشتغال است.

وی به افزایش بهره ورودی تاکید کرد و گفت: زهکشی یکی از طرح های مهم در سال های اخیر بود و کلید واژه مردمی کردن اقتصاد را از سال های گذشته آغاز کردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار