نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تردیدی ندارم حتی دشمنان و مخالفان حاج قاسم سلیمانی از او به عظمت یاد می‌کنند.

دشمنان به عظمت حاج قاسم سلیمانی اعتراف می‌کنند/ جهان مجذوب اخلاص سیدالشهدای مقاومت

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت‌وگو  با خبرنگار گلستان ما در ترسیم شخصیت شهید سلیمانی اظهار کرد: شهیدان چراغ راه بشریت هستند و هر کدام از شهیدان ویژگی‌های خاص خودشان را دارند، شهید حاج‌قاسم سلیمانی یکی از چهره‌های کم‌نظیر تاریخ معاصر از لحاظ توانمندی‌های شخصی، تخصصی و از ابعاد علمی و عملی است.

وی خلوص و صفای باطن شهید سلیمانی را یکی از مولفه های محبوبیت سیدالشهدای مقاومت خواند و افزود: شهید سلیمانی تمام قلب‌ها را مجذوب خود کرده بود، تردیدی ندارم حتی دشمنان و مخالفان حاج ‌قاسم هم از او به عظمت یاد می‌کنند که این نکته حائز اهمیت است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور حاج‌قاسم در هر عرصه و میدانی برکاتی بدنبال داشت، گفت: این حضور پرثمر از سیستان و بلوچستان گرفته تا مناطق مرزی و دفاع از حریم عصمت و طهارت و یا فرماندهی جبهه مقاومت همه نشان از این دارد که ایشان در همه عرصه‌ها کارنامه درخشانی داشته ‌است.

منتظری بیان کرد: شهید سلیمانی به دلیل اینکه با خدا بود، برای خدا زیست و برای خدا سخن گفت و برای خدا مبارزه کرد، خداوند نیز او را عزیز همگان کرد، عزت انسان‌ها در دست خداست و هرچه بنده خوب خدا باشیم عزتمندتر خواهیم شد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از برکات اندیشه و کارنامه تلاش حاج ‌قاسم ایجاد وحدت و انسجام در بین جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی است، جبهه مقاومت پراکنده بود و حاج‌قاسم آنرا منسجم کرد و اتحاد و استحکام به آن بخشید.

منتظری با بیان اینکه حاج‌قاسم سلیمانی به‌حق سیدالشهدای جبهه مقاومت است، ابراز کرد: این شهید بزرگوار معتقد بود هزینه سازش برای کشور ما بیش ‌از هزینه استقامت و پایداری است لذا بهترین الگو و مدل مقاومت را در منطقه ترسیم کردند و این مدل پاسخ‌های شایسته‌ای را نیز در بر داشت.

وی ادامه داد: مدلی که شهید سلیمانی ترسیم کرد باعث کنترل و فروپاشی جبهه الحاد و کفر و نفاق شد جبهه ای که در قالب گروه‌های تروریستی داعش و طالبان در سوریه، عراق و سایر کشورها نقش‌آفرینی کردند با مدیریت سردار وطن شیرازه این مجموعه‌ها از هم پاشید و خاطره مانایی از سردار دلها برای جهانیان به یادگار ماند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی از دیگر شاخصه‌های سردار سلیمانی را انسجام دو کشور ایران و عراق برشمرد و گفت: این دو کشور مشترکات فراوانی در حوزه تاریخی، مذهبی و فرهنگی دارند و این موارد نشان می‌دهد دو کشور بسیار مؤثر در مقیاس منطقه‌ای و جهانی می‌توانند باشند منوط بر این‌که در کنار یکدیگر باشند.

منتظری با بیان اینکه با همت مؤثر شهید سلیمانی پیوند بین ایران و عراق مستحکم شده است، ابراز کرد: امروز می‌بینیم که بسیاری از توطئه‌های دشمن به برکت اتحاد ایران و عراق خنثی شده ‌است

وی زندگی حاج‌قاسم سلیمانی را سراسر درس و عبرت دانست و گفت: مکتب شهید سلیمانی باید الگوی ما باشد، همه وظیفه داریم نکات اخلاقی، اعتقادی، علمی و رزمی این شهید که الهام‌گرفته از مکتب اهل‌بیت (ع) است را سرلوحه کارمان قرار دهیم یکی از شاخصه‌های این شهید بزرگوار ولایت‌مداری است که در وصیت‌نامه‌ی ایشان موج می‌زند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار