نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: تمام قیام و حرکت امام حسین(علیه السلام) فقط برای رضای خداوند بود لذا واقعه عاشورا برای همیشه در تاریخ جاودانه مانده است.

​حرکت در مسیر رضای الهی رمز ماندگاری قیام حسینی است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع سوگواران حسینی در روستای توشن گرگان اظهار کرد: در عصر امام حسین(علیه السلام) تعداد مخالفان حضرت به ۳۰ هزار نفر می رسید اما تعداد یاران ایشان ۷۲ نفر بودند با این وجود امروز در هیچ جایی از جهان کسی از یزید یاد نمی کند چراکه اعمال یزید برای خودنمایی و هوس بود اما امام حسین(علیه السلام) برای رضای خداوند گام برداشت.

وی ادامه داد: اعمال انسان ها عیار دارد و هر چه با خلوص نیت بیشتر باشد نزد خداوند ارزش بالاتری خواهد داشت.

وی گفت: امام حسین(علیه السلام) پس از آنکه اصحاب و یارانش در کربلا به شهادت می رسند دست به روی آسمان بلند می کند و می فرمایند: من راضی به رضای تو هستم.

منتظری افزود: امام حسین(علیه السلام) راضی به رضای خداوند بود و این مهم نشان می دهد که تمام قیام و حرکت ایشان فقط برای رضای خداوند بوده است لذا برای همیشه در تاریخ جاودانه مانده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی به مسئله ادب اشاره کرد و متذکر شد: زخم زبان از زخم شمشیر دردناک تر است، ما به عنوان پیروان امام حسین(علیه السلام) چه میزان به مسئله ادب در گفتار و رفتار پایبند هستیم؟ آیا تاکنون با زبان خود کسی را رنج ندادیم؟

وی با بیان اینکه هر کاری آدابی دارد، گفت: حضرت عباس(علیه السلام) در واقعه کربلا مظهر ادب بوده است و با وجود آنکه سخت نیازمند آب است اما لب فرات از نوشیدن آب پرهیز کرد.

منتظری با بیان اینکه رعایت ادب زیبا است، تصریح کرد: حضرت ابوالفضل(علیه السلام) همیشه در مقابل امام حسین(علیه السلام) شأن و حریم امام را حفظ می کردند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار