مدیرکل گمرکات گلستان از درآمد ۵۳ میلیارد تومانی گمرکات استان در ۹ ماهه نخست سال خبرداد و گفت: واردات به گلستان از نظر ارزش دلاری طی این مدت ۶۷ درصد افزایش یافته است.

درآمد ۵۳ میلیاردی از گمرکات گلستان/صادرات ۶۷ درصد افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: در ۹ ماهه ابتدای سال بیش از ۲۹۷ میلیون و ۴۹۳ هزار کیلوگرم کالا از گمرکات گلستان صادر شده که ارزش آن ۱۴ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۵۲۹ دلار بوده است.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: میزان صادرات امسال از نظر ارزش دلاری ۶۷ درصد و از نظر وزنی ۱۱۱ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی پلی استایرن، پنیر، ید، سیمان، خرما و هیدروکربن بوده که به کشورهای قزاقستان، عراق، ترکمنستان، بلغارستان و افغانستان صادر شده است.

حسینی در خصوص واردات هم اضافه کرد: از ابتدای سال تا پایان آذر ۱۴ میلیون و ۲۳۳ هزار کیلوگرم به ارزش بیش از ۴۰ میلیون و ۹۶۷ هزار دلار کالا از گمرکات به استان وارد شده که این عدد از لحاظ وزنی ۶۸ درصد و از لحاظ ارزش ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: عمده کالاهای وارداتی هم شامل پارچه جین، مولد گازی، فوتس اویل، پارچه متقال و دیزل ژنراتور بوده که از ترکیه، ترکمنستان، چین و قزاقستان به استان وارد شده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم ترانزیت خارجی طی ۹ ماه نخست امسال، ۱۰ میلیون و ۶۵۳ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۴۴ درصد از نظر وزنی و ۱۸۴ درصد از نظر ارزش دلاری رشد داشته است.

حسینی اعلام کرد: درآمد گمرکات گلستان تا پایان آذرماه امسال ۵۳ میلیارد و ۳۹ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲ میلیارد تومان، ۳۲۹ درصد رشد داشته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار