پنجمین کتابخانه‌ مجهز به سالن مطالعه مدارس گنبدکاووس روز شنبه با حضور جمعی از مسوولان امر در دبیرستان متوسطه دوره دوم پسرانه شهید مطهری این شهرستان افتتاح شد.

پنجمین کتابخانه مجهز به سالن مطالعه مدارس گنبد افتتاح شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این آیین گفت: کمبود فضاهای کتابخانه‌ای و مطالعه در مدارس از مشکلات این شهرستان است که تلاش داریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود بالاخص حمایت انجمن‌های اولیا و مربیان و جامعه نیکوکاران این فضاها و خرید کتاب‌های کمک درسی و کنکوری افزایش یابد.

کمال الدین نظرنژاد افزود: تاکنون پنج مدرسه در گنبدکاووس به کتابخانه و سالن مطالعه مجهز شد و قرار است طی روزهای آینده با کمک مجمع خیرین این شهرستان عملیات اجرایی یک مدرسه روستایی و ۲ فضای مطالعه جدید در مدارس شهری یکی ویژه دختران و دیگری برای پسران شروع شود.

وی اضافه کرد: فضای کتابخانه و مطالعه دبیرستان شهید مطهری که افزون بر ۵۰۰ دانش آموز دارد با زیربنای ۲۷۰ مترمربع، ظرفیت مطالعه برای ۷۰ نفر و با هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بهسازی و آماده شده است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس ادامه داد: دانش آموزان این دبیرستان و سایر مدارس پسرانه شهرستان می‌توانند در ۲ نوبت صبح و عصر از این کتابخانه و کتب بیشتر آموزشی و کمک درسی آن استفاده کنند.

نظرنژاد از قبولی ۱۱۶ نفر از دانش آموزان گنبدی از طریق آزمون سراسری امسال در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و تاکید کرد که با توسعه فضاهای آموزشی و مطالعه برای دانش آموزان مستعد این شهرستان می‌توان شمار قبولی آنها را در مراکز آموزش عالی کشور بیشتر کرد.

هم اکنون آموزش و پرورش شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان افزون بر ۸۷ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار